• Kajsa Anka 02

Bästa bilbarnstolen, vilken & varför?

Det är dags att byta från babyskydd till bilstol för vår 7-månaders. Det är otroligt svårt att veta vilken stol man ska välja så tips mottages tacksamt :)

Vi har en ganska lång och stor kille. Stolen ska gärna kunna användas länge och vara bekväm för lillkillen att sitta i. Säkerheten är självklart viktigast!

Kom gärna med tips om vilken stol som du tycker är bäst och varför!

• Svar på tråden Bästa bilbarnstolen, vilken & varför?
  • ApanApansson

Vi har en BeSafe och en MaxiCosi.
    Tycker båda två är suveräna men skillnaden är att MaxiCosin är rymligare och tar mindre plats i bilen så den skulle jag rekommendera

• Kajsa Anka 02
    ApanApansson skrev 2013-12-28 23:41:34 följande:

Vi har en BeSafe och en MaxiCosi.
    Tycker båda två är suveräna men skillnaden är att MaxiCosin är rymligare och tar mindre plats i bilen så den skulle jag rekommendera smile1.gif

Tack så mkt för tipset ????
  • Sisisisi

De rymligaste stolarna är AG Belogic, axkids, Britax maxway och Britax multitech. Besafe Izi plus funkar nästan lika länge, det är min favorit! Men jg gillar de andra jag nämnt oxå. Testa i bilen vilken som passar bäst och vilken barnet trivs bäst i. Stor skillnad i pris oxå, belogic kostar 1700, Izi plus 4000 och de andra däremellan :)

Mobi, Izi kid, hiway och cosmic är stolar med betydligt kortare användningstid än de jag skrivit. Välj inte dem om du vill ha en stol som kan användas länge så barnet kan åka bakåt så lång tid som det är möjligt.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Kajsa Anka 02
    Sisisisi skrev 2013-12-29 01:11:13 följande:

De rymligaste stolarna är AG Belogic, axkids, Britax maxway och Britax multitech. Besafe Izi plus funkar nästan lika länge, det är min favorit! Men jg gillar de andra jag nämnt oxå. Testa i bilen vilken som passar bäst och vilken barnet trivs bäst i. Stor skillnad i pris oxå, belogic kostar 1700, Izi plus 4000 och de andra däremellan :)

Mobi, Izi kid, hiway och cosmic är stolar med betydligt kortare användningstid än de jag skrivit. Välj inte dem om du vill ha en stol som kan användas länge så barnet kan åka bakåt så lång tid som det är möjligt.

Keep your child rear facing for as long as possible!

Tack för jättebra tips! Vilken tur att andra har så mkt kunskap när man själv är ny på det hela :) Ska prova ut i bilen och undvika dem som har kortare användningstid. Man vill ju att barnen ska sitta så säkert som möjligt!
Svar på tråden Bästa bilbarnstolen, vilken & varför?