• Jessica9339

Sjukligt beteende, hjälp mig!

Hej, jag behöver så mycket hjälp jag kan få, och är så oerhört tacksam om jag kan få det. Jag vet inte vad som händer med mig. Jag har börjat tro nu att jag är psykisktsjuk. Mina nära och kära ser mig för det mesta glad rolig och omtänksam. Men både min mamma och bror har sakt att jag har ett konstigt beetende och det skrämmer mig eftersom jag har haft dom tankarna om mig själv med. Jag har socialfobi kan tilläggas men vet inte on detta har något med det att göra. Jag har sånna sjukt äckliga humörsväningar, jag har väldigt ofta ångest och då menar jag sjuklig ångest. Jag känner mig helt tom helt värdelös och jag säger jämnt till min familj att dom inte bryr sig om mig. Jag känner att alla är emot mig. Det är ofta personer som sakt upp kontakten med mig för att jag är som jag är. Usch detta är hemskt och nu har jag tankar på att ta mitt eget liv för min starka ångest, vet inte vart jag ska ta vägen, vet inte varför jag mår dåligt, jag älskar min familj jag älskar mina vänner över allt annat. Skulle jag ha en psykiskt störning skulle jag inte orka mera:( vad är felet på mig? Är jag sjuk??? Mår så jävla dåligt...

• Svar på tråden Sjukligt beteende, hjälp mig!
  • assiicamill

Såg att det var tomt här på svar och fick skuldkänslor när jag tänkte lämna tomt efter mig... Har också mått apa och kännt antagligen som du gör. Men så efter flera år av hemska perioder så sökte jag mig till en privat psykolog som inte var ute efter att sätta en diagnos och trycka i mig medicin. Hon bara lyssnar och hjälper och detta året har varit helt underbart!! Sök en bra psykolog hur jobbigt de än är att ta de klivet! Kram på dig

• Jessica9339

Tack så mycket, jag är bara så rädd:( ingen vill svara mig heller. Men tack att du svarade:)

• Akua

Alltså om du skulle vara manodeppresiv så finna det ju hjälp att få. Skulle det vara någon annan diagnos så finna det ju också hjälp att få!! Det är BRA med diagnos för då har man något att arbeta med, både du och din läkare/psykolog. Jag undrar om du är tjej...

• mumsigmuffin

Hej! Oroa dig inte så mycket över olika diagnoser och sjukdomar utan fokusera istället på att ta reda på varför du känner som du gör. Förmodligen har din vårdcentral en kurator som du kan vända dig till bara för att få prata och få ordning på dina känslor. Det finns ingen människa som alltid är på topp, tvärtom så är det betydligt fler än du tror som känner som du gör. Det viktiga är att du vågar prata om det och ger dig själv en chans att må bra igen. Hoppas verkligen att allt ordnar sig för dig och att du snart känner dig bättre!

Svar på tråden Sjukligt beteende, hjälp mig!