• Humsebumsen

Somnar bara vaggandes i babyskyddet

Efter att vår son, nu 10 mån, varit förkyld till och ifrån i en månad har det blivit att vi har gungat honom i babyskyddet till sömns och sen flyttat honom till sängen. Innan fick han ersättning i sängen och kom till ro efter det och sov hela natten. Nu är det omöjligt att både ge ersättning (han ratar) och få honom att komma till ro i sängen. Dessutom vaknar han efter ca en timme och gallskriker. Ibland går det att gunga sängen lite så somnar han om, ibland får vi gunga honom i babyskyddet i över två h innan han somnar. Händer oxå att han vaknar mitt i natten och inte kommer till ro. Det har nästan aldrig hänt tidigare. Någon som har tips på hur vi skall göra? Vi vill ju att han skall somna i sängen inte i babyskyddet.

• Svar på tråden Somnar bara vaggandes i babyskyddet
  • Humsebumsen
    Moolie skrev 2013-12-30 16:55:38 följande:
    Hur går det om ni har honom på bröstet?

Han kommer inte till ro vid bröstet. Har han aldrig gjort. Uppvuxen på flaskan med ersättning:-/
  • Humsebumsen
    Moolie skrev 2013-12-30 16:55:38 följande:
    Hur går det om ni har honom på bröstet?

Kom på att jag har ju faktiskt haft honom på mage på bröstet/ magen och fått honom att sova där när han var mindre. Testat det nu oxå men han blir bara ännu mer hysterisk
  • Moolie
    Humsebumsen skrev 2013-12-30 20:16:21 följande:

Kom på att jag har ju faktiskt haft honom på mage på bröstet/ magen och fått honom att sova där när han var mindre. Testat det nu oxå men han blir bara ännu mer hysterisk
    Oj då! Jag har inga egna barn. Så mina tips är slut där.
  • Humsebumsen
    Moolie skrev 2013-12-30 20:20:13 följande:
    Oj då! Jag har inga egna barn. Så mina tips är slut där.

Tack ändå
Svar på tråden Somnar bara vaggandes i babyskyddet