• Princessnathalie

Zakarias, Elton eller Cesar

Vilket namn ska vi välja? Nu har maken och jag suttit och funderat ordentligt på namn. Jag vill gärna ha ett ovanligt pojknamn som Elvis. Är Elton för likt? Det tycker inte jag. Vilket namn tycker ni är finast? Motivera gärna varje namn

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Zakarias, Elton eller Cesar
  • fluu

Ja, Elton är för likt. Röstar för Emanuhel.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Princessnathalie

G

fluu skrev 2013-12-30 16:22:30 följande:
    Ja, Elton är för likt. Röstar för Emanuhel.

Jag gillar inte namnet Emanuel, tycker att det är lite tråkigt. Dessutom var stavningen konstig. Både barnet och alla som ska skriva namnet Kmr ju skriva fel. Varför gillar du det namnet så mycket?
  • fluu
    Princessnathalie skrev 2013-12-30 17:54:50 följande:
    G
    Jag gillar inte namnet Emanuel, tycker att det är lite tråkigt. Dessutom var stavningen konstig. Både barnet och alla som ska skriva namnet Kmr ju skriva fel. Varför gillar du det namnet så mycket?
    Det är inte jag som gillar det...
  • Princessnathalie
    fluu skrev 2013-12-30 17:59:02 följande:
    Det är inte jag som gillar det...

Tycker du att det passar ihop med Julia och Elvis?
  • rosenknopp83

Zakarias,eftersom det är ett mer ovanligt o fint namn!

• DenNamnbitne
    Zakarias får min röst. Det är ett stiligt namn, och Jacqueline, ja, det stavas så. Det är åtminstone den "mest korrekta" svenska stavningen förutom Sakarias. Topelius stavade Zacharias men jag tycker nog bäst om Zakarias eller Sakarias. Oavsett stavning är det ett jättefint namn, som dessutom är ovanligt. Caesar gillar jag också, inte Elton däremot, trots att Elton John är en bra artist. 
  • Minska

Zacharias, som det ska stavas.

Tänker på Topelius, vilket är en mycket trevlig koppling.

• DenNamnbitne
    Minska skrev 2013-12-30 21:27:21 följande:
    Zacharias, som det ska stavas.

Tänker på Topelius, vilket är en mycket trevlig koppling.
    nja Zecharjah om man vill gå till det hebreiska originalet. När namnet fanns med i almanackan var stavningen där Sakarias. På svenska är flera stavningar etablerade: Zakarias, Sakarias, Zacharias, Zackarias var dess vanlighetsordning 1995.  
Svar på tråden Zakarias, Elton eller Cesar