Vi som är gravida igen efter mf - bf sommaren/ hösten -14
Hoppas några vill älta oro och nojor och förhoppningar och förväntan här!
Hoppas några vill älta oro och nojor och förhoppningar och förväntan här!
Här var det lugnt!
Hur gick det på ditt vul, lilla jag?
Jag hade kub idag och fick se en livlig liten krabat! Så otroligt lättad! Nu kanske jag kan slappna av ett tag.
Har börjat känna lite rörelser och det är otroligt skönt!
Hur gick det för dig, sowe?
Länge sen jag var in här, tror jag har förträngt lite att jag är gravid i och med missfallen. Har gjort ul i måndags och fick se den lilla, kändes otroligt skönt och känns mer verkligt nu. Gick dock från att vara i v 10+6 till 10+3, kändes lite jobbigt att få längre tid till v 12. Jag har fått tid för kub den 11 mars så nu oroar jag mig för det. Hoppas allt är bra mer er andra och ni inte behöver oroa er allt för mycket.
Hej!
Skönt att det såg bra ut på VUL. Ett par dagars diff spelar ingen roll - det är svårt att säga när exakta befruktningen gick till - och så är det inte helt 100 procentigt att mäta med maskinen.
Vi ligger ganska lika till du och jag. Jag är sisådär 10+0.
Jag har fått tid till kub 17 mars. Veckan efter dig Tänkte lämna blodprover på måndag så jag har det avklarat.
Gällande magiska 12 veckor - visst är det den veckan ut som gäller i tideräkning för minskad risk?
Hur mår du? Jag försöker att inte gnälla, men rackarns vad jag mår. Idag är varit gräslig. Har somnat var jag än varit, stående som sittande. Mår illa, allra värst på kvällarna. Ser fram emot att kunna dra ned på medicinerna, sänkte faktiskt ena dosen lite redan idag. Det kändes skönt.
Jag väntar på remiss från specmödravård angående mina låga sköldkörtelhalter, TSH 0,3. Tror att det är en bidragande faktor till att jag inte mår bra, trötthet och hjärtbråk.
Hur har ni andra det`? Mycket svammel från mig idag Trevlig kväll!
Har inte varit inne på länge. Är så himla orolig. Var på vul för en vecka sedan och det roliga var att det fanns ett pickande hjärta men däremot var fostret mkt mindre än det borde. Jag var alltså 8+0 men hon mätte till 6+4 (8mm). Nog för att jag hade äl på dag 17 i cykeln men att backa så pass mycket??? I dagarna har jag dessutom känt på mig att nåt är fel. Mensvärk i 3 dagar nu och gravidsymptomen har minskat/försvunnit...
Har inte varit inne på länge. Är så himla orolig. Var på vul för en vecka sedan och det roliga var att det fanns ett pickande hjärta men däremot var fostret mkt mindre än det borde. Jag var alltså 8+0 men hon mätte till 6+4 (8mm). Nog för att jag hade äl på dag 17 i cykeln men att backa så pass mycket??? I dagarna har jag dessutom känt på mig att nåt är fel. Mensvärk i 3 dagar nu och gravidsymptomen har minskat/försvunnit...
Hej!
Hoppas att läkarna har räknat fel!! Jag håller tummmarna!
Jag kommer lämna gruppen. Blödde ut allt igår, konstaterat på vul idag. Blir till att försöka en tredje gång för att få ett syskon.
Lycka till ni andra, njut av de små liven i magen!
Kramar!
Jag lider med dig!!! Så orättvist!
Tänkte uppdatera er att jag fick mitt tredje missfall för 1,5 vecka sen :( Precis som jag kände på mig.. Nu börjar utredning iaf vilket känns skönt. Lycka till alla!!