• 86lovis

vilken ersättning

Min dotter är 9 veckor och har nyligen börjat ge henne lite ersättning som komplement för amningen. Upplever att hon inte blir helt mätt längre. Ger henne nu två mål ersättning per dag. Har nu kört med Nan Ha men såg nu först att den är mer till bebisar med allergi eller risk för att utveckla det. Nu köpte vi Nan PRO 1 och ska pröva den eller är kanske den andra bättre? Hon har blivit rätt gasig sen vi började med Nan Ha mag bajsar inte lika mycket. Vilken ersättning kör ni med och blir era barn också gasiga av ersättning?

• Svar på tråden vilken ersättning
  • tjockobbe

Vår dotter får bara ersättning och hon är väldigt gasig och pruttar MYCKET. Dock har hon inte ont av det alls. De bajsar mer sällan med ersättning också. Vår gör det oftast en gång om dagen, men ibland mer sällan.

Vera 130923
  • StarStruck

Vi hade nan pro 1 till dottern, hon hade inte ont i magen eller pruttade särskilt mycket

• Blixtlås

Jag ger min 11dagars bebis NAN HA efter rekommendation från bb, enligt bm som jag pratade mer borde det vara den enda på marknaden. Just för att mjölkproteinet redan är nedbrutet till viss del. Tyvärr har hon blivit lite hård i magen de senaste dagarna så ska prova laktulos (efter råd från ssk). Men innan dess så var hon lite pruttig och bajsade efter nästan varje mål. Hon får enbart ersättning med.

Svar på tråden vilken ersättning