• truelove

Yolanda min egen berättelse/gör vad ni vill men döda henne inte

Har länge länge letat efter denna bok men den är slutsåld överallt!
    Såå därför undrar jag om det finns någon här som har den och möjligtvis skulle vilja sälja den till mig? :)

• Svar på tråden Yolanda min egen berättelse/gör vad ni vill men döda henne inte
  • Sux
    truelove skrev 2013-12-31 11:30:37 följande:
    Men fy då..är den verkligen så hemsk? Finns ju många som tex pojken som kallades det, är den värre än så? För den känns ju verkligen i magen en lång tid efteråt.

Fruomor: skulle såå gärna låna den!! :) om du känner att du kan lita på att jag skickar tillbaka den sen. Du vill inte sälja den? :)

Har letat i de flesta bokaffärer både i stan och internet och den verkar inte finnas nånstans. :-/
    På biblioteket har någon lånat den men inte återlämnat den.
    Pojken som kallades det är ingenting jämfört med Yolanda tycker jag, jag fick kväljningar och mådde riktigt dåligt av att läsa den boken men ändå kan man inte sluta läsa för man vill veta hur de gick. Tror att jag nästan grät vid ett par tillfällen. Ruskigt vidrig bok, att det finns såna människor är helt sjukt!
  • Evm

Jag håller med Sux, pojken som kallades det är ingenting i jämförelse. Det enda som fastnat lika som den här för mig är Lilja forever.

• Litet My

Utdrag ur boken jag hittade på en sida

"Tydligen ville mina föräldrar gärna att jag skulle bli med barn; preventivmedel var något som satte käppar i hjulet för det hela. Till polisen har jag sagt: "Jag var en maskin, i vilken man sprutade sperma och ur vilken det kom bebisar".

Men mina föräldrar måste ha råkat i panik när de kom på att mitt havandeskap kunde tyda på att något inte stod riktigt rätt till i mitt hem. Därför satte de igång förlossningen på konstgjord väg. Min mor höll fast mig och min far sparkade och slog mot min mage. (...) Men det gick inte så flott som man räknat med. Då sa min mor till Adriaan att han skulle hämta verktyg så att de kunde få ut barnet (...) därefter gick Adriaan ut och kom sedan tillbaka med verktyg: en tång som min far använde i sitt arbete och en elektrisk borrmaskin. "

Hela boken är ungefär på den nivån.

• Nikkis87

Åh jag vill också läsa den här boken! Någon som har den som vill sälja eller låna ut den till mig?

• Jea14

Det är en hemsk men gripande bok. Läste den för många år sen men skulle vilja ha tag på den igen.

• birdgerhl

Jag har den kopierad på a4. Vill någon här att jag ska göra kopia åt dem så skicka gärna direktmeddelande.

• Annlej

Jag har letat i flera år efter den boken så du får gärna skicka den till mig.

• chadde

Jag har också sökt den här boken, men den verkar vara helt omöjlig att få tag på.

• AnkiC

Är på jakt efter denna jag också! Har mailat förlaget som nån tipsade om så jag får se hur det går. Annars blir det att söka på bibliotek. Funderar över varför jag så gärna vill läsa en sån otäck bok. Knäppt egentligen. Jag kanske fegar ur.

• Litet My

Haha, med tanke på efterfrågan känns det ju som att det är nu man borde sälja den jäkligt dyrt :)

• AnkiC
    Litet My skrev 2016-06-27 12:11:06 följande:

Haha, med tanke på efterfrågan känns det ju som att det är nu man borde sälja den jäkligt dyrt :)

Den säljs på bokbörsen för 1995:-
  • Litet My
    AnkiC skrev 2016-06-27 12:15:52 följande:
    Den säljs på bokbörsen för 1995:-
    Vaah? På riktigt?
  • AnkiC
    Litet My skrev 2016-06-27 12:43:35 följande:
    Vaah? På riktigt?
    Jajemän. Ett exemplar för runt 1300 också.

www.bokborsen.se/page-start&sall=1&scat=0&maincat=1&extendedsearch=0&mediatype=0&sallstr=Yolanda&screator=&stitle=
  • Litet My
    AnkiC skrev 2016-06-27 12:52:51 följande:
    Jajemän. Ett exemplar för runt 1300 också.

www.bokborsen.se/page-start&sall=1&scat=0&maincat=1&extendedsearch=0&mediatype=0&sallstr=Yolanda&screator=&stitle=
    Haha, man kanske borde passa på att dryga ut semesterkassan då :)
  • AnkiC
    Litet My skrev 2016-06-27 12:53:44 följande:
    Haha, man kanske borde passa på att dryga ut semesterkassan då :)
    Ja haha! Jag köper den för 500:- om du inte får den såld.
  • Litet My
    AnkiC skrev 2016-06-27 12:58:24 följande:
    Ja haha! Jag köper den för 500:- om du inte får den såld.
    Noterat :)
  • AnkiC

Fick tag i boken! Den fanns i grannkommunens bibliotek så jag lånade den. Såg att den fanns på biomedicinska universitetsbiblioteket i Göteborg också om någon har vägarna förbi där. Nu ska jag stålsätta mig.

Svar på tråden Yolanda min egen berättelse/gör vad ni vill men döda henne inte