• Anonym (Lena)

Hemma-abort med cytotec, efteråt...

Jag gjorde en hemma abort med hjälp av cytotec för nästan två månader sen, blödde FRUKTANSVÄRT mycket, trodde inte man kunde blöda så mycket men tydligen...
    Satt mestadels på toaletten första dagen och blödde och blödde...
    Allt gick väl bra, de avtog lite och jag hade inte ont alls, inte ens mensvärk. Stora klumpar kom flera gånger så antar att allt kom ut.

Nu har min första mens efter det kommit och har blött ca två veckor och nu har jag blöder jag lliye samt blod varje gång jag är på toa och detta verkar inte avta, hur länge ska mensen hålla på egentligen?
    Har också haft störtblödningar nu under mensen som gått över efter att ha suttit lite på toa (suck...)

Min bm säger att de är normalt att blöda lite konstigt efter en abort men har inget minne av att de var så på en abort jag gjorde för ca 6 år sen.

Hur har ni upplevt en hemma abort och första mensen efteråt?
    Jag är riktigt trött på att blöda nu då jag gjort de hur länge som helst känns de som :(

• Svar på tråden Hemma-abort med cytotec, efteråt...
  • Anonym (ty)

Vad sa de på efterkontrollen? Jag blödde i nästan 10 veckor efter min abort... På återkontrollen så visade testet fortfarande positivt.. men efter ytterligare 2 veckor så blev det negativt.

• Anonym (Lena)

Har inte varit på återkontroll än, ska dit den 8:e januari, fick en tid förra veckan men fick avboka då jag inte vill ligga i en stol och de bara rinner ur mig...

Åh 10 veckor!!

Men allt försvann, du behövde inte skrapa?

• Anonym (ty)

Nej behövde inte skrapa. När de kollade med vul kunde de inte se att något var kvar trots att det visade positivt. var väl nåt litet kvar eller så var min kropp bara väldigt seg.

• Anonym (ja)

Jag kunde heller aldrig i mitt liv tro att man kunde blöda så mycket som jag gjorde. Efteråt blödde jag nog 80 dagar av 100 tror jag. På efterkontrollen sade hon att det kunde vara så

• Anonym (Lena)

Ja - men va så länge? Nu blir jag uppriktigt deprimerad!

Jordens ilandsproblem men jag vill väldigt gärna åka till badhuset med min lilla dotter jag har, finns ingen snö och gunga i detta vädret... Nja :/

Bada under hela perioden man blöder är väl inte fråga om antar ja?

• Anonym (ja)
    Anonym (Lena) skrev 2013-12-30 22:03:33 följande:
    Ja - men va så länge? Nu blir jag uppriktigt deprimerad!
    Jordens ilandsproblem men jag vill väldigt gärna åka till badhuset med min lilla dotter jag har, finns ingen snö och gunga i detta vädret... Nja :/

Bada under hela perioden man blöder är väl inte fråga om antar ja?
    Efter två månader när jag hade varit utan blödningar i tre dagar så badade jag, dagen efter kom det floder av blod. Jag är ingen barnmorska men jag skulle inte våga chansa i alla fall
  • Anonym (Lena)

Sist gjorde jag abort på klinik genom skrapning och blödde kanske en vecka efter sen ingenting, ångrar lite såhär i efterhand att jag trodde de skulle va enklare att va hemma :/

• Anonym (ja)
    Anonym (Lena) skrev 2013-12-30 22:08:34 följande:
    Sist gjorde jag abort på klinik genom skrapning och blödde kanske en vecka efter sen ingenting, ångrar lite såhär i efterhand att jag trodde de skulle va enklare att va hemma :/
    Haha, jag gjorde precis lika! Jag trodde att det skulle vara mycket enklare hemma, utan skrapning. Ser det lite som karma ändå i mitt fall. Är man så jävla dum som jag var och inte skyddade mig så får man ta smällen, gubben kom jävligt lindrigt undan som vanligt (även om han nog gnällde mest)
  • Anonym (Lena)

Åh.. Jag får nog prata med bm när jag ska dit! De värsta är ju att man aldrig känner sig säker, hade binda en dag och satt i bilen, frid och fröjd tills jag gick ut, det bokstavligt talat forsade ur mig och jag fick sätta mig på nånting i bilen, köra hem igen och duscha, blödde ner byxor, trosor och allt annat...

• Anonym (Lena)
    Anonym (ja) skrev 2013-12-30 22:10:50 följande:
    Haha, jag gjorde precis lika! Jag trodde att det skulle vara mycket enklare hemma, utan skrapning. Ser det lite som karma ändå i mitt fall. Är man så jävla dum som jag var och inte skyddade mig så får man ta smällen, gubben kom jävligt lindrigt undan som vanligt (även om han nog gnällde mest)

Haha!!

Ja de är väl så, tog flera år för mig att bli gravid med min dotter jag har så trodde ju inte att ja kunde bli gravid så lätt och har inte kört under ägglossning och (nästan) alltid avbrutet sex.. Gud straffar mig :p
  • annelius

Jag gjorde en hemmaabort för snart två år sedan, och var väldigt förvånad över att det gick så smidigt som det gjorde. Jag blödde som mest dagen D men sedan var det som en vanlig mens i mindre än en vecka. På efterkontrollen två veckor senare var det negativt. Jag har inte haft problem med mensen efter det, det har varit som vanligt.

• Anonym (Lena)
    annelius skrev 2013-12-30 22:34:40 följande:
    Jag gjorde en hemmaabort för snart två år sedan, och var väldigt förvånad över att det gick så smidigt som det gjorde. Jag blödde som mest dagen D men sedan var det som en vanlig mens i mindre än en vecka. På efterkontrollen två veckor senare var det negativt. Jag har inte haft problem med mensen efter det, det har varit som vanligt.

Vilken lättnad!
  • enäggs81

Lena sådär ska du inte ha det! Det är inte normalt och du behöver kanske en skrapning... då jag blödit sådär mycket har det tyvärr alltid lett till skrapning pga rester. Att du avbokar vul pga blödning är inte bra! gynekologer är vana med blod så det är inget hinder. dessutom borde du kolla ditt blodvärde...

• Anonym (Lena)
    enäggs81 skrev 2013-12-30 22:56:42 följande:
    Lena sådär ska du inte ha det! Det är inte normalt och du behöver kanske en skrapning... då jag blödit sådär mycket har det tyvärr alltid lett till skrapning pga rester. Att du avbokar vul pga blödning är inte bra! gynekologer är vana med blod så det är inget hinder. dessutom borde du kolla ditt blodvärde...

Fast tydligen så är jag ju inte ensam?

Och enligt min bm så kan man blöda väldigt mycket och de sa de ju även på abort kliniken.

Dessutom var det inget vul jag avbokade, det var ett vanligt återbesök och ett graviditetstest skulle göras.

Anledning till undersökning var att jag även skulle göra cellprovskontroll.

Jag blöder ju inte mycket längre, ytterst lite men är ändå störande...
Svar på tråden Hemma-abort med cytotec, efteråt...