• Biancan

På kryssning i Karibien och gravid?

Vi ska på kryssning i Karibien. Jag undrar om någon varit gravid på en sån här resa? Är nervös för det. Behövdes det några vaccinationer? Kommer besöka Mexico, Haiti, Mexico, Florida. Rädd för bli smittad av nåt eller få missfall på båten. Känns väldigt oroligt och nervöst. Kommer vara i ca vecka 16. Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden På kryssning i Karibien och gravid?
  • Dixie

om du behöver vaccinationer är det ju oberoende om du är gravid eller ej, jag kan tänka mig att hepatit a+b är bra att ha - men kolla med en vaccinationscentral vad de rekommenderar.

• scanmia

Jag seglade i karibien när jag var gravid med ettan och det gick bra. Lite mer sjösjuk än vanligt och liiite tråkigt att inte kunna dricka rom, men fixade många goda fruktdinkar i stället. Kan inte sluta leva för att man är gravid. Nu är du säkert mycket mognare än vad jag var och har bättre självförtroende och perspektiv, men jag antog rollen som fotograf eftersom jag tyckte att det var lite jobbigt att med 5-6-månaders mage (putmage?) i  baddräkt och bikini så jag har massor av fina bilder från resan. 

• linda11

Vi kom nyligen hem från en sådan kryssning, våra nära vänner väntar nu barn tillsammans och hon tjejen var i v.19 vid kryssningen, tror inte hon tog något innan. Annars så är ju mot gulsot bra att ha. De fick åka några veckor innan oss istället då dem plusade för annars hade de varit i v.24 och då hade dem inte fått åka istället. För från v.24 så kan ju barnet klara sig men att dem resurserna inte finns till hands på båten.

Svar på tråden På kryssning i Karibien och gravid?