• Anonym (Grå)

Ensam på nyårsafton

Hej! Bor i en större stad, släkten och många gamla "kompisar" är långt här ifrån. Har jobbat så mycket (nattjobb, konstiga tider) så att jag inte har skapat direkt någon vänskapsrelation med någon här. Har inte svårt alls att umgås med personer, men jag känner ingen ömsesidigt, vilket kommer göra morgondagen väldigt ensam. Jag mår ganska dåligt just nu, jag vet inte om jag borde stanna hemma eller gå ut imorgon. Vet inte ens vart jag i så fall skulle gå. Jag vill inte ens berätta för mamma och pappa om hur läget är, för jag vet att dom kommer bli otroligt ledsena då. Otroligt jobbigt att se stora kompisgäng gå runt och skratta på stan, känner mig så jävla patetisk. Speciellt jobbigt blir det att få frågan "Vad hittade du på för skoj på nyårsafton?" av kollegor och så vidare. Någon som har tips på hur man överlever kvällen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-30 21:42
    Skrev på mobilen, fan vad jobbigt det blev att läsa..

• Svar på tråden Ensam på nyårsafton
  • Jojile

Antingen (om du kan) tar du ett spontanresa hem och hälsar på familjen.

Men om jag var du skulle jag köpa ost, kex, godis och vin! Hyra en bra film eller köpa en ny bok. Börja med att bada lääänge och sedan bara njuta av att få mysa själv.

Om någon frågar säger du bara att du höll dig hemma och tog det lugnt.

• Hannah76

Ingen jobbarkompis du kan höra med?
    Finns det någon "singelklubb" i din stad?
    Du kan inte åka till dina föräldrar?
    Bjuda hem en kompis från förr?
    Eller bara ha en riktigt skön myskväll med dig själv? Mat du älskar, några bra filmer?

• Jack Daniels

Sitter i samma sits, dock har jag inte ont av det liksom! Vi kanske skall slå våra påsar ihop? är av det manliga släktet FYI!

• Anonym (Också ensam)

Jag är också ensam.... Finns i Linköping. Någon mer ensam i närheten?

• Meebo

Jag är tvärtom...
    Jag skulle ÄLSKA att vara ensam på Nyårsafton..
    Istället så blir jag hoptvingad med en massa folk jag helst inte vill ha i mitt liv men inte kan göra något åt då vi bor grannar Skrikandes

• mercury
    Jojile skrev 2013-12-30 21:50:19 följande:
    Antingen (om du kan) tar du ett spontanresa hem och hälsar på familjen.

Men om jag var du skulle jag köpa ost, kex, godis och vin! Hyra en bra film eller köpa en ny bok. Börja med att bada lääänge och sedan bara njuta av att få mysa själv.

Om någon frågar säger du bara att du höll dig hemma och tog det lugnt.
    Håller med! Jag tycker inte att det är någon skam att vara ensam, men fattar att det känns tungt just på nyårsafton ifall du dessutom mår lite dåligt just nu. Ifall du har tillräckligt nära hem, försök bege dig dit och fira med familjen.
  • Anonym (Också ensam)
    Meebo skrev 2013-12-30 22:51:52 följande:
    Jag är tvärtom...
    Jag skulle ÄLSKA att vara ensam på Nyårsafton..
    Istället så blir jag hoptvingad med en massa folk jag helst inte vill ha i mitt liv men inte kan göra något åt då vi bor grannar Skrikandes
    Om du hade varit ensam hemma på nyår, vad hade du gjort då?
  • Anonym (norrland)

Vad tråkigt de låter att va ensam. Om du bodde i närheten så skulle du få komma å ha pyjamasparty med mej å min kompis. Jag jobbar i morgon så kände bara för å ta de lugnt på kvällen

• Anonym (m)

förra året var jag helt ensam på nyår. Jag laddade med godis och god mat, såg på bra filmer och chattade en del med folk. Gick rätt bra ändå 

• Anonym (Valet)

Jag har i flera år valt att fira både jul och nyår ensam, inget jag lider av utan ser det som en skön tid att bara få rå om mej själv o lyxa till det för bara mej utan en massa krav.
    Jag äter det jag vill när jag vill o i vilka kläder jag vill
    Se det som en dag med egenlyx, unna dej det du vill
    Men jag vet att det kan vara svårt, för ibland så skulle jag vilja ha någon/några att fira med
    Var lite fräck och bjud med dej själv med någon trevlig arbetskollega...

• Anonym (Grå)
    Hannah76 skrev 2013-12-30 21:50:28 följande:
    Ingen jobbarkompis du kan höra med? Finns det någon "singelklubb" i din stad? Du kan inte åka till dina föräldrar? Bjuda hem en kompis från förr? Eller bara ha en riktigt skön myskväll med dig själv? Mat du älskar, några bra filmer?

Jobbarkompisarna är upptagna, skulle inte kunna tänka mig att tränga mig på deras egna kompisgäng. Singelklubb.. Jag är tragiskt nog ung, finns en massa klubbar här men det är riktigt ångestfullt att gå dit ensam. Syns på 5 röda att man är ensam. Föräldrarna bor så långt borta att det inte fungerar, skulle aldrig hinna. Kompisar från förr likaså. Film ser jag som att fly från verkligheten, likvärdigt med att ta droger.
  • Meebo
    Anonym (Också ensam) skrev 2013-12-30 22:56:25 följande:
    Om du hade varit ensam hemma på nyår, vad hade du gjort då?
    Jag hade laddat upp med Coca cola, ostbågar, OLW sourcream Onion chips och sen startet ett maraton på min laptop med alla X-Men och Matrix filmerna. HUR jäkla mysigt som helst ju!
  • Anonym (Byta?)

Ensamhet som inte är självvald är inte kul, så är det bara, men påtvingad gemenskap är inte heller det. "Firar" själv nyår mitt uppe i en separation, dvs med barn+ blivande ex. Känns lite småknepigt, skulle hellre vara själv.

• Hannah76
    Anonym (Grå) skrev 2013-12-30 23:12:18 följande:

Jobbarkompisarna är upptagna, skulle inte kunna tänka mig att tränga mig på deras egna kompisgäng. Singelklubb.. Jag är tragiskt nog ung, finns en massa klubbar här men det är riktigt ångestfullt att gå dit ensam. Syns på 5 röda att man är ensam. Föräldrarna bor så långt borta att det inte fungerar, skulle aldrig hinna. Kompisar från förr likaså. Film ser jag som att fly från verkligheten, likvärdigt med att ta droger.
    Hmm.
    Hur länge har du bott i staden?
    Det är ju säkert fler i din närhet som är i samma sits.

Jag känner iof som de flesta här att jag inte skulle ha något emot att vara ensam på nyår, bara vara hemma och ha mysigt.
  • Anonym (norrland)

I vilken stad bor du å hur gammal är du?

• Anonym (M 38)

Här en till ensam på nyårsafton men de är jag alltid ändå. Jag har tappat räkningen på hur många nyårsaftonar jag är ensam. Fast ingen ide att gnälla för de hjälper inte Glad

• Anonym (Grå)

Tack för alla fina svar, det värmer. Igår fick jag spontant knulla med en mycket fager dam jag träffat tidigare. Nyårsafton blir nog ensam ändå, hon ska på en dansklubb som jag hatar. Men jag är inte bitter, jag ska ut, dricka och eventuellt prata med någon jag träffar på. Bättre än att vara hemma, schyst utsikt över fyrverkerierna också, vad är det värsta som kan hända?

• Anonym (M 38)
    Anonym (Grå) skrev 2013-12-31 19:20:33 följande:
    Tack för alla fina svar, det värmer. Igår fick jag spontant knulla med en mycket fager dam jag träffat tidigare. Nyårsafton blir nog ensam ändå, hon ska på en dansklubb som jag hatar. Men jag är inte bitter, jag ska ut, dricka och eventuellt prata med någon jag träffar på. Bättre än att vara hemma, schyst utsikt över fyrverkerierna också, vad är det värsta som kan hända?

Ja de var ju inte dåligt att du fick dig lite initimitet såhär på årets sista dagar. 2014 kanske blir mycket av den varan för dig :)
Svar på tråden Ensam på nyårsafton