Anonym (Olik) skrev 2013-12-30 22:52:01 följande:
Jag hade köpt hem eeze istället som är just för migrän ,jag får migränanfall 4-5ggr/år och det är verkligen fruktansvärt och ingenting fungerar känns det som.
Dock har jag köpt hem eeze och dom har fungerat varje gång nu de senaste 2-3 anfallen...har du uppsökt läkare för dina anfall?Låter ju inte alls bra med domnande osv och Treo ÄR beroendeframkallande och kan enligt studier kan de beroendet framkalla värk för att man ska ta Treo så det blir en ond cirkel.
Även Treo kan användas som en specifik migränbehandling. Sedan är ju koffeinet beroendeframkallande som då är ett av de verksamma ämnena. Det är även koffeinet som i kombination med andra smärtstillande har en extra smärtstillande effekt på särskilt migrän. då de drar samman blodkärlen och det tror man ju är en av bidragande orsaker till migränsmärtan (vidgade blodkärl)
Alla värktabletter kan leda till beroende och missbruk psykiskt och /eller fysiskt.
Håller med dig om att ts borde uppsöka läkare för det är bra att få en ordentlig diagnos ifall man nu lider av migrän. För smärtan är ju där iaf. Vissa migräntyper kan ge mycket märkliga känsloförnimmelser och andra märkliga symptom som synbortfall som du beskrivit ts.
Ts du kan ta treo om det fungerar vid migrän för som sagt det är också en migränmedicin och även mot andra smärtor.
Ta det bara när du känner att det blir den jobbiga huvudvärken. Du kan också köpa koffeintabletter (receptfritt) och kombinera med ipren alt diklofenak (eeze b la).
Då du redan provat triptaner så är det ju bättre om du klarar dig med treo. Triptan är ju väldigt dyra och kan också väldigt lätt leda till läkemedelsutlöst huvudvärk.
Det finns även förebyggande mediciner man tar dagligen för att förhoppningsvis både lindra och minska anfallen.
Lycka till.