• Anonym (Kkh)

Ensamstående mor med ett barn behöver råd

Hej,

Jag är en tjej på 35 år som bott ensam med min son sen han föddes för 4 år sen.
    Under 4 år har jag kämpat för att få pappan och träffa sitt barn ofta och verkligen kämpat med att få han och bli mer ansvarsfull.
    Han har kommit och gått som det passat,ibland 5 dagar i rad och sen kunde han försvinna och vara borta 20 dagar och så 2 dagar och borta 2 veckor osv.
    Vi har aldrig bott tillsammans utan varje gång han kom för att hälsa på sin son då var han på mig och trakasserade sexuellt..
    Detta gick så långt så jag kontaktade familjerätten och bad om hjälp för ett år sen.
    Det tog honom en månad och kontakta de för att boka samarbetssamtal och det på grund av att min advokat hade skickat honom ansökan om ensam vårdnad.
    Familjerätten försökte få honom på ett schema men tyvärr fungerade inte schemat utan allt blev tio ggr värre.
    När jag säger värre då pratar jag om en man som under 4 år har misshandlat mig fysiskt och psykiskt för att träffa sin son som det passat och gjort mycket mer än så ...
    Nu hade hans tjej tydligen sagt att han inte längre får komma och träffa sin son här fast det var överenskommelsen genom familjerätten att han fick ta ut honom här i närheten då han i smyg innan tog hem honom.
    Då flippar mannen och kommer hem till oss och slår sönder mitt ansikte inför mitt barn samtidigt som han försöker på tvång krama och ta upp sin son.
    Tänk er nu att en pojke som växt upp med sin mamma,fäst vid mamma och har aldrig sovit borta från mamma ser mig falla ihop.
    Då skriker han gå härifrån pappa vi vill inte ha dig du är dum du är äcklig.
    Då fick polisen hämta oss efter att han stack med all skrik,h efter 10 tim hos polis och sjukhus fick vi flytta till skyddat boende under 5 dagar.
    De häktade pappan samma kväll o höll kvar han i två dagar.
    Miljön där på skyddade boendet fick både mig och min son att må sämre.
    Personalen hade sällan tid för oss och vi fick inget stöd ,utsatta kvinnor och barn som alla var hysteriska.
    Idag tvingar socialen mig att komma på deras möte för att de påstår att detta är för barnets bästa.
    Då börjar de kränka mig vid flera tillfällen och dessutom varit oärliga och ljugit om sina material och info.

Då sa jag till de att först skyddar ni mig och nu efter att ni pratat med pappan två ggr tar ni hans parti och vår säkerhet är noll.
    Jag får sova hos mina syskon,jag kan inte handla,tvätta eller gå ut i samma område.
    De frågar om misshandel,droger och alkohol och säger att detta frågar de alla mammor som blivit utsatta.

Tycker ni att det ok att vi kvinnor som bokstavligen blivit  torterade av dessa män ska behöva be om skydd och inte få det?
    Tycker ni att det är ok att ens ställa kränkande frågor till mig som mor , om jag har slagit mitt barn eller använt droger när det är jag som varit utsatt för våld och dessutom uppfostrat mitt barn med svett och tårar i 4 år helt själv?
    Jag hade dessutom ensamvårdnad från början men gick med på att ge pappan halva för att han skulle bli en ansvarsfull far vilket han aldrig blev utan använde det som entré biljett för att vara på mig.
    Så jag undrar om det finns några här som suttit i mina kläder och hur ni blev bemötta av Socialen ,om ni fick tillbaka ensamma vårdnaden?
    Jag har nu fått skyddat identitet som börjar gälla så fort jag får ny bostad långt härifrån så då får ni själva tänka er hur mycket denna man har skadat oss.
    Han har även slagit mitt barn två ggr,han dricker 3 ggr/veckan och går på mediciner.
    Men tydligen har han kunnat manipulera socialsekreteraren.

Vad tycker ni ?
    Jag bad om att få ny handläggare från deras chef men då blev jag ännu mer kränkt för att hon tyckte att det är omoget av mig fast jag sagt flera ggr att jag känt mig kränkt som individ ,som mor som människa.

Jag har inspelningar som bevisar att de bokstavligen ljugit mig rakt i ansiktet och jag har nu överlämnat allt till min advokat.
    Är det här rättvisa?
    Att frågestätta allt jag berättat och säga att pappan påstår annat.
    Tur att alla journal på privat sjukhus,mediciner,olika läkare och Förskolan står på mig för jag har verkligen tagit hand om mitt barn helt ensam.
    Hoppas att de ger bedömning efter de dokument som finns och inte efter sina känslor.

Hjälp mig ni som har erfarenhet från detta.
    Tack för att ni läste

• Svar på tråden Ensamstående mor med ett barn behöver råd
  • tundra

Jag tycker att det är jättebra att du har en advokat som kan dina rättigheter. Ska denne vara med på mötet? Har du ngn annan som du litar på som följer med för det är svårt/omöjligt att som delaktig part framstå som opartisk.

Förstår att du upplever konflikten med soc som jobbig. Rådfråga din advokat.

Soc ska arbeta efter barnets bästa. Att dem missar vad DU behöver är beklagligt men samhällets skyddsnät har stora maskor och det är du som måste vara stark tyvärr.

Hoppas du kan fokusera på det som är viktigt - din son och en meningsfull vardag - bråket med pappan ska inte få förstöra, då vinner han.

• Starka mamman

Tack för att du förstår Tundra.

Jag har oxå sagt till de att om ni nu ska tänka på mitt barns bästa vilket jag som mamma gör mer än alla andra,ska ni inte tänka på att han är livrädd för sin far ?
    En 4 årig säger till sin mamma att han ska äta för att få muskler och slå sin pappa när han blir stor,det är sorgligt.
    Han hade ett tag mycket mardrömmar och var rädd för låtsaskompisen men nu är allt borta sen en månad ungefär ,han känner sig trygg nu när han inte träffat pappan på över 40 dagar.
    Jag ska kämpa och låta advokaten sköta byte av handläggare på Socialen...sen hoppas jag att de nya kan läsa genom material och dokument som intygar hur ansvarsfull jag varit som mor.

Sen är det bara och fokusera mig på lillen och plugga hårt. samtidigt som jag väntar på domstolen.

Gott nytt år på er och hoppas att alla får toppen 2014.

Svar på tråden Ensamstående mor med ett barn behöver råd