• DiamantBarnet

Är det ikväll man ställer tillbaka klockan en timme?

Och är det vid midnatt eller klockan tre?

• Svar på tråden Är det ikväll man ställer tillbaka klockan en timme?
  • Arbetsvegan
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-01 00:35:18 följande:
    Kan man flytta tillbaka den till den 24 december typ precis innan tomten kommer?
    Nä, då hinner du inte köpa julklappar!
  • Arbetsvegan
    studentbruttan29 skrev 2014-01-01 00:37:38 följande:
    Du går upp kl 3 och super dig full, det som du tror klockan är när det snurrar som värst är den tiden du ska ställa in.  GOTT NYTT ÅR från en som vet.
    Skrattande
  • enmodigman

Tiden är bara ett tankefoster. Man kan själv bestämma månad, vecka, dag, klockslag.

Haha, nu har jag två hundar under datorbordet, hur får dom plats

• DiamantBarnet
    enmodigman skrev 2014-01-01 00:41:12 följande:

De har säkert inte någon uppfattning om tid eller rum, så de gör det bara  Skrattande
  • Arbetsvegan
    enmodigman skrev 2014-01-01 00:41:12 följande:
    Tiden är bara ett tankefoster. Man kan själv bestämma månad, vecka, dag, klockslag.

De är bara tankefoster. de är inte hundar. De är bävrar.
  • Rafael90

Du smäller av raketerna vid 12-slaget och gärna i nån timme efter detta. Sen ställer du tillbaka klockan och börjar om!

• Lindsey Egot the only one
    Arbetsvegan skrev 2014-01-01 00:39:38 följande:
    Nä, då hinner du inte köpa julklappar!
    Va fan.... Det är inte jag som ska köpa julklappar. Dom ska Tomten stå för.
  • Lady Namárië

Nej nej! Klockan skall vridas till 0.00 varje gång det blir midnatt någonstans i världen, hela dygnet. Det är också viktigt att man skålar och ropar gott nytt år på rätt språk varje gång!

• Lindsey Egot the only one

Liten Chérie

Tänk du kan för alltid vara 21 om man kan ställa tillbaka klockan hela tiden. För mig skulle vi aldrig gå förbi 8/10-2011!

• Arbetsvegan
    Lady Namárië skrev 2014-01-01 00:55:05 följande:
    Nej nej! Klockan skall vridas till 0.00 varje gång det blir midnatt någonstans i världen, hela dygnet. Det är också viktigt att man skålar och ropar gott nytt år på rätt språk varje gång!
    Sen får man inte glömma att när man gått jorden runt då börjar allt om igen i enlighet med
    studentbruttan29 skrev 2014-01-01 00:37:38 följande:
    Du går upp kl 3 och super dig full, det som du tror klockan är när det snurrar som värst är den tiden du ska ställa in.  GOTT NYTT ÅR från en som vet.

• Petite Chérie
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-01 00:55:12 följande:
    Liten Chérie

Tänk du kan för alltid vara 21 om man kan ställa tillbaka klockan hela tiden. För mig skulle vi aldrig gå förbi 8/10-2011!
    {#emotions_dlg.flower} Jag har vissa datum jag aldrig vill passera också.
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • DiamantBarnet
    På något sätt känner jag att en moderator ändå vet bäst. Din syn på saken låter klockren faktiskt.
  • listo

Jag råkar veta att det här är det som gäller, det finns reglerat i Socialstyrelsens SFOS 317:1976.

ABF brukar ha bra språkkurser, lita inte på Google Translate för en gång när jag skulle kolla upp "skål" på tongalesiska så blev det istället så att jag sa "kånkelbär", vilket såklart blev oerhört pinsamt.
  • enmodigman

Moderatorerna skojar med dig ts, ställ bara fram klockan en timme så ordnar allt sig

• DiamantBarnet

Nu var jag inställd på att sluta jobbet i och med jag gjorde den nya tidsomställningen men det kommer ju ingen och löser av mig.

• DiamantBarnet
    enmodigman skrev 2014-01-01 01:30:14 följande:
    Moderatorerna skojar med dig ts, ställ bara fram klockan en timme så ordnar allt sig
    Jag känner mig nästan tvungen att anmäla inläggen de två moderatorerna gjorde, om det nu är så att de skojar med mig.
  • enmodigman
    DiamantBarnet skrev 2014-01-01 01:33:04 följande:
    Nu var jag inställd på att sluta jobbet i och med jag gjorde den nya tidsomställningen men det kommer ju ingen och löser av mig.

Dom kanske är osynliga?
  • enmodigman
    DiamantBarnet skrev 2014-01-01 01:34:38 följande:
    Jag känner mig nästan tvungen att anmäla inläggen de två moderatorerna gjorde, om det nu är så att de skojar med mig.

Haha, ja gör det.
  • enmodigman

Dom går nog på den gamla tiden, ring och väck dom
  • Arbetsvegan
    De befinner sig bara i ett annat rum.
Svar på tråden Är det ikväll man ställer tillbaka klockan en timme?