Barn som blir besvikna...
Jag har två barn, 8 och 4 år med en man som bor i ett annat land.
Pappan har aldrig varit engagerad i barnens liv utan han har haft kontakt då och då under 4 år. Vi bodde ihop förut och då var han inte heller skärskilt intresserad utan jag fick ta det största ansvaret gällande barnen.
Kan tillägga att orsaken till vår separation var att han misshandlade mig under hela vår relation på 6 år.
Han har aldrig fysiskt misshandlat barnen. Utan psykiskt. Ex väckt dem mitt i natten för att "straffa" mig så jag fick jobbiga nätter eller kallat mig för fula saker inför barnen och försökt få dem att kalla mig "hora" osv.
När vi separerade så sa han ifrån sig vårdnaden. Han sa att han inte orkar och vill ta hand om dem då de är i tonåren...
Efter detta har det varit hot om självmord, att han har alkoholproblem och drogmissbruk pga mig. Att det är mitt fel att han har så dålig kontakt med barnen osv.
Avtal har aldrig funkat. Vi har varit till familjerätten där inget funkar och ofta dyker han inte ens upp på möten vilket gjort att vi inte kommer nånvart.
När han ringer barnen så gråter han i telefonen, säger att han är fattig och så sjuk. Det kan gå 3-4 månader innan han visar ett enda livstecken. Han dyker inte upp då vi kommit överens om att träffas...han har träffat barnen 2 gånger under de senaste 4 åren och då bara i 3-4 timmar åt gången.
Varenda eviga gång han pratar med dem i telefon försöker han manipulera dem. Ja, han kan ex säga att det är farligt att visa sig naken. Att det är hemskt att barnen inte fick se på tv under 3 dagar då vi precis flyttat(de kunde se på film). Att jag hindrar honom från att träffa dem osv.
Så lovar han dem saker. Han ska skicka presenter, komma och träffa dem, ringa nästa vecka eller andra saker men så försvinner han igen under 3-4 månader.
Jag vet inte vad jag ska göra längre :/
Barnen mår förstås dåligt och blir förvirrade när inte saker blir som han säger och så får jag stå där och ta alla vredesutbrott och sorg över att han skiter i barnen.
Vad kan jag göra? Jag har försökt alllt. Han vill inte att jag ringer för han tycker att det gör att det blir som jag bestämmer över när han har kontakt med barnen. Han vill alltså ringa själv.
Jag förstår inte. Barnen ser ju upp till honom varje gång han ringer och lovar saker och så blir de så otroligt besvikna på att det inte blir som han lovat.
Vad kan jag göra för att skydda mina barn?