• Fröken H

Följas åt på vägen till plus 2014 efter mf/ ma

Hej alla medsystrar! Som rubriken lyder... Kanske vill ngn mer följas åt till plusset och gärna en bit in i grav efter att som jag fått mf ( mf v 7 för en månad sedan) känner själv att det skulle vara skönt att ha andra i samma situation att prata med... Då längtan efter en liten , att uppleva och gå igenom mf/ ma i många fall( i mitt definitivt) väcker mkt känslor och tankar. God fortsättning , och hoppas ni alla som längtar får en liten bebis 2014.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-05 20:20
    5/3 gravid v 9 .

• Svar på tråden Följas åt på vägen till plus 2014 efter mf/ ma
  • Theresan

Jag är på tredje kuren pergo efter mitt senaste missfall. Var på vul idag och hade en äggblåsa på 20 mm, så nu inväntar jag ÄL.

• Alvolina

Här har det tyvärr fortfarande inte hänt något. Ska börja på en privat utredning snart förhoppningsvis. Är på ÄL+9 men kan inte tänka mig att det skulle bli något denna gången heller.

• Jenny8686
    Alvolina skrev 2014-10-17 14:36:54 följande:

Är nu gravid igen! Det tog ett bra tag men tillslut gick det:)

Grattis!
  • JhjärtaK

Stort grattis, så roligt!
  • Alvolina
    JhjärtaK skrev 2014-10-18 15:44:44 följande:
    Stort grattis, så roligt!
    Tack:) känns mycket bättre nu, har mycket symtom och känner mig trots allt inte orolig för missfall. Men har inte riktigt tagit in att det förhoppningsvis är över nu. Alla jävla försök och all hemsk väntan. Det kommer säkert:)
  • EmmasaraL

Stort grattis!! Vad kul att läsa!! Hoppas allt ska gå bra nu :) lycka till!

Är i v 13+5 idag. Kan inte fatta att allt har gått bra. Fått göra 2 st UL under dessa veckor. Bebis mår bra och allt ser normalt ut.
  • Alvolina
    EmmasaraL skrev 2014-10-20 18:11:49 följande:

Är i v 13+5 idag. Kan inte fatta att allt har gått bra. Fått göra 2 st UL under dessa veckor. Bebis mår bra och allt ser normalt ut.
    Gud vad skönt!

Har aldrig längtat till lucia så mycket som jag gör nu. Försöker verkligen hålla modet uppe genom att tänka positivt. Men det är nedrans svårt. Känns som att universum aldrig vill att vi ska få fler barn. Har väldigt svårt att ta in graviditeten.

När började du tro mer på det? Minns inte riktigt hur lång tid det tog för er att lyckas igen, men kände du inte någon oro i början? Tror inte att jag kommer att få göra något VUL bara Pga oro tyvärr.
  • Jenny8686
    EmmasaraL skrev 2014-10-20 18:11:49 följande:

Åh guuuu så underbart!!!! Måste va en sån lättnadskänsla!!!
  • EmmasaraL
    Alvolina skrev 2014-10-20 21:00:34 följande:
    Gud vad skönt!

Har aldrig längtat till lucia så mycket som jag gör nu. Försöker verkligen hålla modet uppe genom att tänka positivt. Men det är nedrans svårt. Känns som att universum aldrig vill att vi ska få fler barn. Har väldigt svårt att ta in graviditeten.

När började du tro mer på det? Minns inte riktigt hur lång tid det tog för er att lyckas igen, men kände du inte någon oro i början? Tror inte att jag kommer att få göra något VUL bara Pga oro tyvärr.

Kan förstå din längtan...! Som vi har längtat efter först UL i v 9 och sen nästa i v 13. Ja, det är det enda du kan göra, bara försöka tänka positivt och så denna väntan... Jag kände exakt likadant! Jag skulle aldrig få barn, det var inte meningen. MEN. Efter UL i v 13 kunde jag äntligen slappna av, och jag tror det har bidragit till att jag mår mycket bättre idag. Drabbades av en mildare depression bara någon vecka efter att jag plussade och det har hängt med fram till UL förra veckan. Men nu så, nu ser vi framåt :)

Det tog 3 månader efter vårt MA att bli gravida igen. Jag har försökt att inte tänka så mycket på det och bara liksom leva på ytan av vetskapen om graviditeten, så var nog inte orolig, mer att jag inte tillät mig njuta förrän jag säkert visste. När vi fick se bebis i v 8, kände jag lättnad men ingen glädje, kunde inte riktigt lita på att det skulle gå bra. Men när allt så bra ut förra veckan så känner jag att jag litar på min kropp och att detta kommer att gå vägen. Och är så mycket lyckligare.

Det räckte att jag sa till min BM att jag har mått fruktansvärt dåligt med depressionen och då tyckte hon det var väldigt viktigt att jag fick se fostret både i v 8 samt i v 13. Hoppas verkligen att du ska få ett UL så du kan släppa på oron!!

• EmmasaraL
    Jenny8686 skrev 2014-10-20 22:18:03 följande:
    Åh guuuu så underbart!!!! Måste va en sån lättnadskänsla!!!
    Tack!! :) Ja, idag är livet mer och mer underbart :) Hoppas det är er tur snarast :) Läste att du har BIM snart i dagarna?
  • Jenny8686
    EmmasaraL skrev 2014-10-21 17:40:18 följande:
    Tack!! :) Ja, idag är livet mer och mer underbart :) Hoppas det är er tur snarast :) Läste att du har BIM snart i dagarna?
    Aaa fick min mens idag, men den har varit väldigt försenad så har vart så orolig över vad som har hänt, den brukar ju aldrig vara försenad!!! Men nu har den kommit och jag känner mig lugn och glad nu! Så nu satsar vi på bebis nästa äl. Men jag åker utomlands snart och jag kommer säkert ha äl då och mannen följer inte med utomlands denna gången. Ja ja det kommer snart!
  • EmmasaraL
    Jenny8686 skrev 2014-10-22 10:00:01 följande:
    Aaa fick min mens idag, men den har varit väldigt försenad så har vart så orolig över vad som har hänt, den brukar ju aldrig vara försenad!!! Men nu har den kommit och jag känner mig lugn och glad nu! Så nu satsar vi på bebis nästa äl. Men jag åker utomlands snart och jag kommer säkert ha äl då och mannen följer inte med utomlands denna gången. Ja ja det kommer snart!
    Synd att mensen kom men bra att du håller dig glad och positiv! Ja, det kommer när man minst anar! Lycka till :)
  • Sagan

Grattis till er som plussat igen och jag håller tummarna för er som väntar på plusset????

Själv plussade vi den äntligen igen den 4 november efter ett mf i juni var då i V 8-9 .

Blev så dåligt bemött av mödravården den gången att jag nu drar mig för att ringa dit och beställa tid, vågar ej hoppas riktigt på att detta kommer att gå vägen en normal tanke vad jag ha förstått, men jag vill ju bara ha allt bekräftat få se den lilla kotten att de finns något som växer och gro fint och är ju bara i v 6 just nu och då är de ju förtidig att få några fler bevis vad jag förstår. Ska till vanlig ???? läkare på onsdag och tänkte säga till henne att jag är gravid ....Bli till den första man säger det ..och se om hon kan hjälpa en att få bättre kontakt med mödravården var rätt deppig efter mf och samtidigt blev jag utbränd på jobbet blev sjukskriven och hon känner till allt så kanske hon kan lägga in önskemål eller ja jag vet ej famla i blindo som så många men vad gör man när önskan är så otroligt stor att få bli mamma.

Oj vad långt de blev och luddigt men behövde skriva av mig lite????

• Sagan

Ursäkta Mm ska ju vara glada gubbar ej frågetecken? ?

Ser konstigt ut men skriver från mobilen kanske bli så då

• Alvolina

Nu vågar jag äntligen säga att jag är gravid och känner mig inte orolig för missfall något mer. Pga av det tidigare missfallet fick jag idag komma och kolla så att allt såg bra ut. Går in i vecka 9 på lördag och där fanns en liten plutt med ett hjärta som slog :) ska få komma tillbaka i v.14 bara för att kolla igen så att allt är bra. Är otroligt förvånad över deras givmildhet. Fick ju knappt komma in vid missfallet, men nu var det inga problem :)

• Alvolina

Jag tackar för mig i denna tråd! Tackar för stödet under detta året som varit allt annat än lätt. Stort lycka till till er som kämpar, och grattis till er som lyckats <3

Svar på tråden Följas åt på vägen till plus 2014 efter mf/ ma