• Emma30

Hur vänja vid hund?

Mammas katt behöver vänja sig vid min hund. Som det är nu så går hon in i klädkammaren och lägger sig i en låda som står på en byrå. Där ligger hon tills vi åkt. Jag är inne på att mamma får stänga till klädkammaren innan vi kommer så att hon inte kan fly undan. Är det för tufft? Har ni några tips på att få henne att vänja sig vid hunden? Hon är en ganska speciell katt. Hon gillar inte andra djur speciellt. Bara mammas andra katt men han gick bort för några år sedan.

• Svar på tråden Hur vänja vid hund?
  • Emma30

Kan tillägga att hunden är van vid katter o går undan om katter morrar eller höjer tassen. Men tycker det är roligt att jaga om de springer..

• Christin82

Låt katten vara. låt den gå undan om den vill.
    Den kommer fram tids nog, om den vill.
    Måste hunden o katten umgås?
    O varför stänga där den känner dig trygg?
    Själv hade jag låtit djuren vara. Vill dom träffas så fixar dom det själv

• viseversa

Men VARFÖR måste den vänja sig vid din hund? Dom bor ju inte tillsammans så jag förstår inte vitsen varför du ska tvinga din hund på en katt som uppenbarligen itne är intresserad. Låt katten vara för jösse namn.

Instagram...LOVALOVISA
  • Emma30
    Christin82 skrev 2014-01-01 20:16:15 följande:

Låt katten vara. låt den gå undan om den vill.
    Den kommer fram tids nog, om den vill.
    Måste hunden o katten umgås?
    O varför stänga där den känner dig trygg?
    Själv hade jag låtit djuren vara. Vill dom träffas så fixar dom det själv smile1.gif

Nej de måste inte umgås men det är ju en fördel om katten vågar gå på lådan o äta fast hunden är där. O i nuläget gör hon inte det.. hon ligger i klädkammaren hela dagen om hunden är där så länge.
  • Emma30
    viseversa skrev 2014-01-01 20:26:58 följande:

Men VARFÖR måste den vänja sig vid din hund? Dom bor ju inte tillsammans så jag förstår inte vitsen varför du ska tvinga din hund på en katt som uppenbarligen itne är intresserad. Låt katten vara för jösse namn.

Instagram...LOVALOVISA
    För att hunden är där ganska mycket och skulle behöva vara där ännu mera. Helst kunna sova över ibland.
  • Bestemor

Låt katten vara ifred. Tvingas katten möta hunden kan den bli väldigt rädd och kanske anfalla hunden.

Katten kommer fram när den är mogen.

• Emma30
    Bestemor skrev 2014-01-02 09:56:14 följande:

Låt katten vara ifred. Tvingas katten möta hunden kan den bli väldigt rädd och kanske anfalla hunden.

Katten kommer fram när den är mogen.

Hopp får väl ha mera tålamod då.. Tänkte bara man kunde hjälpa henne lite på traven.
Svar på tråden Hur vänja vid hund?