Ingen csn under sommaren, vad gör jag om jag inte får något jobb?
I sommar så får man ju inget CSN och vad gör jag om jag inte får något jobb? Har inte råd att spara pengar till sommaren heller pågrund av litteraturkostnader.
I sommar så får man ju inget CSN och vad gör jag om jag inte får något jobb? Har inte råd att spara pengar till sommaren heller pågrund av litteraturkostnader.
Om du inte har råd att spara innan så får du jobba redan under terminen så att du får ihop de tusenlappar som behövs för att klara dig.
Under storhelger så är det perfekt att ta extrajobb. När jag pluggade jobbade jag ofta på julafton och nyårsafton. Inte kul, men om man behöver pengar så finns det inte så många alternativ.
Ett annat vanligt alternativ är att flytta hem till föräldrarna. Många studenthem har hyresfria månader under sommaren.
Sommar kurser brukar väl ge CSN? Kolla upp det. Annars gör som sportpappa. Många vårdhem behöver hjälp storhelger. Ring och säg att du vill jobba timmar. Du är mycket intresserad av de sämsta tiderna som midsommar julafton m.m. Är man pålitlig så får man mer tider och mer ansvar. Själv sa ja ja till det mesta och fick riktigt bra lön. När jag sa upp mig vill de ha kvar mig. Men jag ville ju börja på ett jobb jag pluggat för.
Sommarkurser är ett bra förslag. Om man inte lyckas lösa det på något sätt så kan man söka försörjningsstöd under sommaren.
börja söka nu beredda dina sökområden o ring med olika mellanrum o kolla hur det går med rekryteringen inför sommaren , de finns företag eller kommuner som erbjuder bostäder för de har brist på personal , jag sökte för typ 3-4 år sedan sommarjobb i strömstad o där erbjuder de boende räkna med att ndu bor kanske med 2-3 okända som också jobbar undere sommaren pga av personalbrist inom äldreomsorg, lss boende personlig assitent, tog ej jobbet fick annat närmare hemmet men det var en lösning så länge .
börja söka nu beredda dina sökområden o ring med olika mellanrum o kolla hur det går med rekryteringen inför sommaren , de finns företag eller kommuner som erbjuder bostäder för de har brist på personal , jag sökte för typ 3-4 år sedan sommarjobb i strömstad o där erbjuder de boende räkna med att ndu bor kanske med 2-3 okända som också jobbar undere sommaren pga av personalbrist inom äldreomsorg, lss boende personlig assitent, tog ej jobbet fick annat närmare hemmet men det var en lösning så länge .