• tikki masala

Fungerar verkligen clearblues doppler?

Är orolig nu eftersom jag inte känner av bebis längre. Gjorde det fram tills för några dagar sedan är i vecka 18. Vill köpa en doppler.
    Erfarenhet?

• Svar på tråden Fungerar verkligen clearblues doppler?
  • Lindsey Egot the only one

Jo den funkar!

• Nopperabo

Funkar, dock så har varenda bm jag pratat med sagt att dom inte vill att man använder dem. Finns en del studier i Usa som är gjorda på värmehöjande effekt i skelett hos foster vid ultraljud och doppler är den som verkar höja mest. Därav så är de flesta ul i sverige medicinskt betingade. Borde gå att googla på , har inte studien på min padda.

• tikki masala

ok. Vill köpa en för jag är orolig att jag inte känt av bebis på 5 dagar nu. Men nu har jag åkt runt till apoteken här och ingen har det de visste inte ens att det fanns. *Suck*

• Lindsey Egot the only one

Man får köpa den på nätet. Googla clearblue doppler så får du fram var du ksn köpa det. .

• Majken03

Ring till din bm o säg att du inte känt nåt på 5 dagar så borde du få komma till henne o kolla.

• tikki masala

våra barnmorskor har inte tid att göra extra ultraljud då får man åka o bekosta det själv på privata sjukhus. Men nu  beställde jag dopplern och hoppas den kommer tills imorgon så hoppas jag att jag hör hjärtat.

• Majken03

Fast om du har känt bebisen varje dag tidigare o inte känt den nu på 5 dagar och inte får komma till bm o iaf lyssna på hjärtat så skulle jag byta barnmorska på en gång! Fy

• tikki masala
    Majken03 skrev 2014-01-03 11:14:48 följande:
    Fast om du har känt bebisen varje dag tidigare o inte känt den nu på 5 dagar och inte får komma till bm o iaf lyssna på hjärtat så skulle jag byta barnmorska på en gång! Fy
    Det är inte min barnmorska som sa det utan det är när jag ringde in så sa den kvinnan som tog emot samtalet att de absolut inte har tid. Det får man gå och göra privat för det ingår inte i deras "system".
    Men nu kan jag glädjas åt att jag kände bebisen vända o knöa långt upp under naveln igår natt! Så nu är jag inte orolig längre! Men det var jobbigt att inte känna någonting under en så lång period... Men nu har jag i alla fall beställt dopplern och har den utifall jag skulle behöva kontrollera igen.
  • Olinda

Vi har köpt en från teknikmagasinet och den funkar utmärkt! Vi har tre missfall i bagaget så för oss har det verkligen varit en överlevnadssak även om vi varit på massor av ultraljud. Inte kul att behöva känna sig stressad.

Skönt att du känner din bebis nu igen

Svar på tråden Fungerar verkligen clearblues doppler?