Vad ska jag inhandla för kläder till dagis?
Hej!
Min dotter börjar på dagis nu i Januari, hon blir 1 år i Februari. Skulle gärna vilja ha tips på vad för kläder som kan tänkas behövas? tycker detta är jätte svårt! Tack på förhand.
Hej!
Min dotter börjar på dagis nu i Januari, hon blir 1 år i Februari. Skulle gärna vilja ha tips på vad för kläder som kan tänkas behövas? tycker detta är jätte svårt! Tack på förhand.
Behövs ju samma kläder som hemma, så svårt kan det väl inte vara? :)
Vad har hon på sig om ni är ute och leker några timmar när det är minusgrader? Vad har hon när det är regnväder? Vad har hon på sig inne?
Tänk lager på lager, vattentätt, vindtätt, material som andas...
Det behövs inget speciellt. Lite extra ombyte bara; d.v.s. extra tröjor, byxor, strumpor. Och ytterkläderna är ju desamma som ni har hemma.
Håller med övriga.
Beror ju på om du vill släpa kläder mellan dagis o hem varje dag eller ha en uppsättning på dagis alltid..
Själv skulle jag aldrig orka hålla på och fundera vilket väder det är och vilka kläder behöver barnet idag då. Så på dagis finns alltid skor och ytterkläder lämpliga för säsongen, förutom vanliga byteskläder då.
Nu på vintern: Kuoma skor, gummistövlar, vinteroveroll, tunn + tjock mössa, vinterhandskar, fleeceoveroll, regnkläder, fleecejacka, fleecebyxa, yllesockor.
Vår/höst: gummistövlar, sportskor, vårhalare, fleecekläder, tunn mössa, vantar, handskar, regnkläder
Alltid på dagis: innetossor, solglasögon, extra tröjor, extra byxor, extra strumpor, extra långkalsonger.
Till dagis far vi på morgonen med Goretexskor o jacka, vilka dagis också får använda om de vill.
Tips är att handla second hand de är inte alls slutna och du får till jättebra pris. Jag handlade just ny overall från PoP som såg helt ny ut på Danderyds Second Hand. Då kan man ga råd att ha en overall hemma och en på dagis.