• simpa

stökig kille 5 år

Jag börjar bli RIKTIGT orolig för min son på 5 år. Han är enormt viftig med armar och ben, har svårt att sitta still och man får säga till honom konstant. Saker går sönder, han surar, lyssnar inte. Jag är så jävla trött på honom, på att han uppfattas som jobbig. Samtidigt som jag tycker synd om honom. Han är så godhjärtad, omtänksam och go i övrigt. Vad gör man. Hemma hos mig å min sambo är det fasta regler. Hemma hos hans pappa är det slappt. Hur gör man? Vad är normalt hos en så liten kille?

• Svar på tråden stökig kille 5 år
  • sak

Hejsan.. jag känner igen mig i de du skriver. Har också en son på snart fem.. (mars) och han är precis som din.. inget konsekvenstänkande alls, trots att det är samma sakervsom händer varje dag.. har er pojknsyskon? Vi harcen flicka på sju o vi upplever att de blir mucket lugnare när dom är delade eller är ifrån varandra... har ni märkt ngt sådant? Dagis tycker inte de är nga kinstigheter o dom ser inga utav dessa problem där..

• En blå giraff

Går han på förskola? Vad tycker personalen där om din son? Det kan ju ge en viktig vägledning om hans stökighet kan vara något utöver det normala. Om personalen också tycker att det är stora bekymmer kanske det är idé att vända er till BUP?

• simpa

Personalen tycker att han utvecklats jättefint. De har antytt problem förut men inte nu. Det är mina egna funderingar. Så jobbigt att andra, så som min pojkväns föräldrar, tycker att han är ovanligt jobbig o påfrestande. Gör så ont i hjärtat...

• Kasperina

Min femåring är exakt likadan, liksom hans bästa kompis. Tror det är normalt för åldern, eller hoppas iaf varje gång jag räknar till 10 för att inte få psykbryt på ungen

• En blå giraff

Om förskolan tycker att allting är bra så låter det som om han reagerar på någonting hemma. Kanske blir det för jobbigt för honom om ni har stränga regler men inte pappan. Om han känner att t.ex. era släktingar också tycker att han är jobbig så kanske det blir självuppfyllande för honom? Kanske ska ni försöka analysera vilka situationer som verkligen blir extra jobbiga och försöka undvika dem ett tag?

Svar på tråden stökig kille 5 år