• lisa73

Sunwing Alcudia vs Sunwing kreta?

Vi har varit 3 gånger i Alcudia med barnen som i sommar är 3 och 5 år. Barnen älskar det! Även  vi vuxna uppskattar stranden och närheten till stranden, strandpromenaden etc. Vill dock prova något nytt i sommar och funderar på Sunwing kreta. Verkar var fin strand och barnvänligt. Bra flygtider också. Transfern på 2,5 timme är dock lite avskräckande.
    Någon som varit på båda orterna, vad tyckte ni?

• Svar på tråden Sunwing Alcudia vs Sunwing kreta?
  • lisa73

Vi ska resa runt midsommar. Tror att Kreta är mer pålitligt med vädret. Har letat runt länge efter ett strandnära hotell med sandstrand och relativt långgrunt, svårt att hitta i Grekland.

• Nina74

Jag har också varit tre gånger i Alcudia och förra året i Cala bona. Har även varit två gånger i Makrigialos på Kreta och ska åka tillbaks dit i sommar. Stranden är fin och lagom långgrund och utsikten är underbar. Runt midsommar hade jag valt Kreta. Vi var i Alcudia strax före midsommar ett år och det var ganska kallt och det regnade vissa dagar. Fast vi hade nog ganska otur med vädret. Transfern till Makrigialos är lång fast bussen stannar efter ungefär en timma vid en Schell mack där har man möjlighet att gå på toaletten och handla något. Sedan åker man söderut och då är vissa bitar lite slingriga men det är fina vägar. Det är en väldigt trevlig resort en av de bästa jag varit på.

• lisa73

Nina 74. Härligt att höra att du gillar Makrigialos! Vi tänker betala och bekräfta resan ikväll Vad tyckte du om Calabona jämfört med Alcudia? Minns att vi funderade på det förra året, men vattnet verkade inte lika barnvänligt som Alcudia. Vilket boende/byggnad har ni haft/ska ni ha på Kreta?

Svar på tråden Sunwing Alcudia vs Sunwing kreta?