• kvinnan03

Bostadsbyte Ny lägenhet ?

Hej

Jag har fått erbjudan en ny lägenhet en i samma område inte säkert att jag får den men den är ledig från och med den 2 feb.

Nu undrar jag då jag har två månaders uppsägningstid för min lägenhet och kan ta den andra lägenheten redan i feb om jag måste betala dubbel hyra för den nya och sen den gammal om jag säger upp den ganska omgående?

Kan det komma en ny hyresgäst snabbt som tar min gammal lägenhet då?

Jag har aldrig bytt lägenhet och börjar undra. De sa på hyresvärden att man brukar ha två månader när det är i samma hyresförening.

Någon som vet?

Jag fattar nadda

• Svar på tråden Bostadsbyte Ny lägenhet ?
  • kvinnan03

puffar lite på denna tråd

• Grappa

Du får betala dubbel hyra ja, om inte den som tar din gamla lägenhet kan ta den från februari.
    Fråga värden om du kan fixa ny hyresgäst, det går oftast fortare än att de ska göra det.

• Bestemor

Det är olika beroende på bolag. Jag bor i ett bolag och fick betala dubbel hyra när jag bytte lägenhet för några år sedan. Min dotter bor i ett annat och i det behöver de inte betala dubbla hyror.

• kvinnan03
    Grappa skrev 2014-01-03 12:48:23 följande:
    Du får betala dubbel hyra ja, om inte den som tar din gamla lägenhet kan ta den från februari.
    Fråga värden om du kan fixa ny hyresgäst, det går oftast fortare än att de ska göra det.
    Hej tack för svar

tyvärr är det bara bolaget som kan fixa en ny hyresvärd då de har ett poäng sätt man måste köa mins ett år för att få lägenhet i det bolaget. Jag bor i en stad där bostadsbristen ser ut så.

Då vet jag det, får fundera om nu men jag kanske inte får bostaden många söker. Men jag ligger ganska bra till.
Svar på tråden Bostadsbyte Ny lägenhet ?