• Akua

snygg transportväska för katt/liten hund?!

Ni som har katt, har ni snygg transportväska? Jag skulle vilja ha detSkrattande

Men tycker utbudet är rätt dåligt...det jag hittills sett.

Min katt är ganska liten och hon ligger bara när vi åker någonstans så jag behöver ingen stor väska. Någon som har tips om var det finns snygga transportväskor?? Katt

• Svar på tråden snygg transportväska för katt/liten hund?!
  • Monchichier

Att utbudet är så litet beror på att små transportväskor är förbjudet enligt EU restriktioner.
    Ska man transportera en katt måste buren vara minst 0,5 meter lång, 0,3 meter bred och 0,35 meter hög.

• Akua
    Monchichier skrev 2014-01-05 13:47:04 följande:
    Att utbudet är så litet beror på att små transportväskor är förbjudet enligt EU restriktioner. Ska man transportera en katt måste buren vara minst 0,5 meter lång, 0,3 meter bred och 0,35 meter hög.

Jaha hade jag ingen aning om. Dock så behöver min katt inte en så lång...bara onödigt för mig. Men ändå med det måttet så önskar jag att det fanns lite snyggare!
  • Akua
    Capt Janeway skrev 2014-01-06 10:21:15 följande:
    Den här har jag till mina mindre katter när det är dags för korta transporter: (ex. Till veterinären och tillbaks hem) www.kattkompaniet.nu/transportvaska-petnation...

Lämplig storlek! Förut tänkte jag också ha liten vid kortare besök och större (den jag har nu) vid längre sträckor (4-6 h). Men min katt är ju så liten och ligger hopkrupen hela tiden så jag tänker satsa på mindre "bur" vid längre färder och ge mig mer plats på tåg och lättare att hantera :)
  • Capt Janeway
    Akua skrev 2014-01-06 11:01:53 följande:

Lämplig storlek! Förut tänkte jag också ha liten vid kortare besök och större (den jag har nu) vid längre sträckor (4-6 h). Men min katt är ju så liten och ligger hopkrupen hela tiden så jag tänker satsa på mindre "bur" vid längre färder och ge mig mer plats på tåg och lättare att hantera :)
    Då kan nog den väskan fungera bra! Katter gillar ju dessutom att krypa ihop i små utrymmen. De verkar känna sig tryggare då.
  • Akua
    Capt Janeway skrev 2014-01-06 11:56:54 följande:
    Då kan nog den väskan fungera bra! Katter gillar ju dessutom att krypa ihop i små utrymmen. De verkar känna sig tryggare då.

Precis! Nu i sin "stora" väska ligger hon i en grop i en stor kudde med ett täcke över sig så bara huvudet sticker upp...så litet krypin är tryggast. :)
Svar på tråden snygg transportväska för katt/liten hund?!