• Skattkistan

Mythos beach eller Atlantica aegean park

Någon som varit på dessa hotellen? Ska boka en resa för mig, min sambo, en 2-åring och en 3 månaders. Båda hotellen verkar toppen men vi vill ha det bästa! Ös gärna på med för och nackdelar!

• Svar på tråden Mythos beach eller Atlantica aegean park
  • Veronika07
    Vi har bott på Mythos Beach två gånger och har varit supernöjda med allt! Vi har åkt med barn som har varit mellan 3 mån och 5 år gamla.

Här kommer fördelarna:
    * Sköna sängar med riktiga kuddar och täcken
    * God mat och olika teman med ny mat varje dag
    * Goda drinkar, öl, vin mm i både poolbaren och hotellbaren.
    * Extrasängarna är resårmadrasser som enkelt går att flytta till sovrummet och de ryms bredvid de vanliga sängarna, om man vill ha barnen nära.
    * I tvårumslägenheterna är det både duschkabin och badkar.
    * Ganska lugnt på stranden då de flesta är vid poolen.
    * Rent och fräscht.
    * Trevlig personal och Apollo har personal på plats som gärna svarar på frågor även om de inte är på kontoret.
    * Uppvärmd inomhuspool (vi åkte i maj/juni så det var kallt i havet och i utomhuspoolerna) 
    * Bra promenadavstånd in till Kolymbia där det finns lite affärer och restauranger.

* Nackdelarna är väl att det blir ganska stökigt i restaurangen när alla ska äta, vi har morgonpigga barn och då var det ganska lugnt :)
    * Vagnarna som Apollo hyr ut är en sämre sulky, så om ni har tänkt att gå långt skulle jag nog rekommendera att ta med egen vagn. Men de funkar att ta sig runt på hotellet och gå en liten promenad med.

Haha, upptäckte att det ser ut som om jag jobbar för Apollo men det gör jag inte :) Har däremot varit på många charterresor både med och utan barn och är ganska kräsen när det gäller sängar, mat osv.
  • jesslin

Jag har bott på Atlanica Aegan Park men har äldre barn som var 4 och snart 8 vid tillfället.  Det är ett kanonhotell men ganska dyrt och har bamsetema och fun break etc tema, enbart nordbor som bor på det, bra mat, fina pooler -även inomhuspool etc. Nu är dina för små för att delta i de barnaktiviteter som finns förutom det  är för 0-2 år. Aldrig testat och fanns inte när minsta var 15 månader, men då var vi på Callisto och de har båda all inclusive eller laga sjäv./ äta ute.
    Det är en hel del äldre barn på det här hotellet så lugnt kanske det inte blir. 
    Det finns även en vattenpark som är gratis för hotellgästerna. 
    Vi bodde i rum med havsutsik och då var det två rum i ett. Tjejerna fick ett litet med sängar att sova ioch bord och vi resten så att säga. Det skiljdes åt med dragdörrar. 
    Personalen var superbra, både fritidsresors och den inhemska.
    Kunde bli lite stökigt vid frukosten även om det fanns en hel del plats, eller ja  jag vaknade innan (typ innan 7 vareviga dag)alla de andra så jag gick och tog en lugn frukost så när de vaknade någon-några timmar senare så var jag klar för dagen i alla fall.  
    Vid middagen är det bordsplacering som gäller. 
    Vi har bott på fyra olika blue village , tre sommartid och ett på våren, och så granne med ett på Cypern(nausicca eller hur det stavas)  men där vi fick använda deras pool e t c. 

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • Skattkistan

Tack för svar om båda hotellen. De verkar toppen båda två, så vi får väl överlägga lite här hemma... Tack för info!

• Mammi09
    Hej

Vi är en barnfamilj (barnen är 3 och 5 år) dom funderar på att resa en vecka till Mythos Beach i september. Vi är mest osäker på hur vi ska göra med maten. Frukost, halvpension eller all inklusive? Vi gillar egentligen små restauranger och inte stora röriga matsalar. Finns det möjlighet att hitta mysiga och bra restauranger i gångavstånd? Ni som har varit där, vad rekommenderar ni att vi väljer?
Svar på tråden Mythos beach eller Atlantica aegean park