Någon mer med Hyperemesis? Jag står inte ut :(
Hej är ny här. Känner att jag måste skriva av mig. Jag är i vecka 9e och har mått fruktansvärt dåligt sen v5. Har fått diagnosen Hyperemesis. Har legat inne med dropp en vecka utan minsta förbättring. Har testat lergigan,lergigan comp,pimperan supp,ondansetron men inget hjälper. Jag har inte kunnat äta alls på 2 vec , innan dess åt jag bara frukt. Försöker jag äta kommer det upp innan jag svalt. Dricka funkar endast lite citron fanta men kommer upp snabbt. Firade nyår på sjukhusgolvet kräkandes. När jag låg inne på gynakuten med dropp pratade de knappt med mig . Jag hade extrem ångest sov inget på nätterna och ville bara dö. Nu måste jag in igen imorgon då jag inte kissat på tre dagar och svimmar när jag reser mig. Kan inte göra annat än att ligga ner. Kan inte se på tv lr läsa lr något annat. Det här inlägget tar all min kraft. Hur ska jag klara detta? Hur överlever man utan att kunna äta? Jag håller på att gå under. Har gått ner 9kilo och jag var smal redan innan. Medicin och dropp funkar inte. Att va inlaggd mår jag t.o.m ännu sämre av. Många är jätte okunniga och säger bara att jag måste äta. Kräks galla 15gr per dag så har konstanr ont i halsen och magen. Hur överlever man detta? Känner mig så maktlös och värdelös. Kan inte duscha borsta håret eller tänderna. Min hy har blivit extremt torr och sårig i ansiktet och på ryggen. Finns det nån annan hjälp att be om? Nån annan som har detta nu? Hittade bara äldre trådar. Jätte tacksam för svar.