• Anonym (Orolig)

Bevakat umgänge / Kontaktperson

Ni som fått bevakat umgänge som trappas upp. Varför fick ni det? Hur länge har ni fått det? När fick umgängesföräldern eget umgänge och övernattningar.? Vill gärna höra hur det såg ut för er?

• Svar på tråden Bevakat umgänge / Kontaktperson
  • Anonym (g)

De jag känner som har haft det har det trappats upp snabbt för. En pappa var missbrukare men inom någon månad, han gick i behandling samtidigt, så hade han dagumgänge ensam. Efter kanske 3 månader hade han övernattning och idag har han barnet växelvis.

• Anonym (Orolig)

Jag kommer att hamna i samma sits så jag skulle vilja få mer kött på benen hur det går till och hur rätten och familjerätten resonerar och tar beslut.

Mariohn skrev 2014-01-07 00:32:23 följande:
    varför undrar du?

• Anonym (jag)

Vi fick det då pappan misshandlat både mig och barnen.
    Det togs ett beslut på 3 månader ,de skulle då träffas med kontaktperson 2 timmar en dag varannan vecka men eftersom han inte skött det har det ännu inte trappats upp något.
    Tanken var annars att det skulle trappats upp med 1 dag varje vecka först och sen att kontakt personen skulle följa med hem till honom ett par gånger innan ett helgumgänge lör-sön startades.

• en glad

Om påappa inte accepterar bevakat umgänge måste du ta det via rätten. Familjerätten kan bara hjälpa till med frivilliga avtal!

• Anonym (Orolig)

Det är redan draget via rätten! Jag vill höra era erfarenheter. Hur det sett ut och gått till för er!

• en glad
    Anonym (Orolig) skrev 2014-01-08 20:10:36 följande:
    Det är redan draget via rätten! Jag vill höra era erfarenheter. Hur det sett ut och gått till för er!
    Ville bara kommentera ditt inlägg 3 i det avseendet att familjerätten inte tar några egna beslut ang upptrappningar etc.
Svar på tråden Bevakat umgänge / Kontaktperson