ohanajoline skrev 2014-01-07 23:24:32 följande:
Jag ringde som sagt till förlossningen. När människor skriver "barnet är säkert dött" så började man gråta i telefonen när man ringde in till förlossningen, de sa att jag skulle andas och ta det lugnt för de är sån liten chans att mitt barn är dött. Åkte som sagt ner, förbannad och rädd på denna kommentar! Blev mottagen och hjärtat slog fint samt att barnet sov. De är normalt att dom lägger sig och sparkar inåt i kroppen och man känner inte de lika tydligt sa barnmorskan.
Men mitt barn blev stressad när vi skulle höra hjärtat och barnet ville inte vara med längre. De var inte kul tyckte barnet. Då jag skulle försöka stå ut med de jätte hårda sparkarna i 20 minuter. De gjorde jätte ont då jag har foglossning och barnet sparkade ner mot bäckenet.
De var de jävligaste jag har hört att barnet har dött. Fy f*n säger jag bara. Helt ärligt? Jag var helt förstörd och tänkte att alla köp varit onödiga och att jag kommer få gå bebis lös. Jag är förstföderska och blir rädd, fruktansvärt rädd när någon skriver så till en!
Har läst tråden sedan du skapade den men inte skrivit förrän nu. Vad skönt att allt var bra med din lille!
Tyvärr händer det ju att barn dör i magen men det är väldigt ovanligt. Men när man skriver en tråd som du gjorde nu och ber om råd och synpunkter för att man är rädd så tycker jag folk kan formulera sig annorlunda och inte så jäkla klumpigt!
Jag väntar själv en liten kille och har fått åka in precis som du och kollat så allt stått rätt till eftersom jag inte heller kände honom på ett tag så jag förstår hur du måste känt dig.
Men som sagt, skönt att allt var bra och lycka till med allt nu! :)