Hans familj är emot mig
Jag är tillsammans med en underbar man, vi har ett gemensamt på 3 år och har bounos barn på 12 och 15. Vi har varit tillsammans i mer än 5 år. Barnen bodde VV hos oss men sedan några år tillbaka så har de bott permanent hos oss och det ställde till det rejält hemma. De Smutsade ner överallt, plockar inte undan disk efter sig jag orkade inte tvätta flera gånger om dagen(då bounusbarnen bytte kläder 2 gånger om dagen och slängde alla "använda" kläder i tvättkorgen), hjälper inte till hemma med något. Så ja pratade med min sambo om att vi måste hjälpas åt för jag kan inte springa och hålla rent efter dom när jag min lilla att ta hand om.
Så nu får de tvätta sin egen tvätt( hemma), städa sina rum, bädda sina egna sängar, plocka disken efter sig osv. Även hjälpa till med hushållet så som att dammsuga vårat kök, plocka ur diskmaskinen när den är full.Jag tycker att de är så pass stora att de borde ta eget ansvar att hålla rent efter sig och hjälpa till hemma.
Nu är det så att nästan hela min sambos familj är emot mig(inte min sambo dock) för att dom tycker att jag låter dom hjälpa till för mycket. Att de är för små för att hjälpa till och städa sina egna rum. Jag tycker själv att när man är så stor så SKA man hjälpa till hemma.
Min lilla är 3 år och plockar undan sina leksaker när man säger till henne så varför ska inte syskonen?
Vad tycker ni?
Är jag för sträng?