• Anonym (maj)

Kursdag under tid med grav.penning

Hej,

Jag har BF i maj och planerar att söka grav.penning då jag har ett fysiskt tungt jobb utan möjlighet till omplacering. i slutet april kommer vi att få ett nytt datasystem på jobbet och en obligatorisk kursdag för att lära sig detta kommer att hållas. Får jag gå på den trots att jag har grav.penning (Under förutsättning att jag får den beviljad alltså)?
    Hur anmäler jag det isåfall. Jag kan inte ansöka om det i förväg på blanketten, eftersom jag inte vet om jag kommer att kunna delta, det beror ju på hur jag mår och om bebisen redan kommit osv...

• Svar på tråden Kursdag under tid med grav.penning
  • Försäkringskassan

Hej!

När man blir beviljad graviditetspenning får man fylla i en försäkran att man kommer att avstå arbete under den beviljade tiden. I den blanketten kan man även fylla i att man kommer att arbeta och vilken datum.

Hälsningar

Asta, handläggare

• Anonym (maj)
    Försäkringskassan skrev 2014-01-08 10:47:50 följande:

Hej!

När man blir beviljad graviditetspenning får man fylla i en försäkran att man kommer att avstå arbete under den beviljade tiden. I den blanketten kan man även fylla i att man kommer att arbeta och vilken datum.

Hälsningar

Asta, handläggare

Men om jag säger att jag ska jobba och sen inte kommer kunna det pga bebisen redan fötts eller att jag inte kommer kunna sitta en heldag i en stol på en föreläsning pga bäckensmärtor etc, vad gör jag då?
  • Försäkringskassan

Hej! Om förutsättningarna förändras och du inte kan arbeta som det var tänkt får du meddela oss så kan vi ändra i din utbetalning. Hälsningar Rose, handläggare

Svar på tråden Kursdag under tid med grav.penning