• OroligaChristopher

Något fel på katt?

Hej!

Min katthona fick ungar i Juli och nu på senare tid har hon börjar blivit väldigt dryg, hon går runt och jamar och hänger på "handtaget" till dörren och har någon gång lyckats komma ut.

Hon nästintill skriker

Sedan vill hon gärna gnida sig runt en.

Och en till sak är att jag märker att nu tex när jag har flyttat och även innan jag flyttade så har jag haft massa saker framme (sopsäckar med kläder i etc) och där har hon "sprutat" något antar någon form av sekret? Varför gör hon så? Det luktar inte gott alls.. 

• Svar på tråden Något fel på katt?
  • Sarah3

Låter ju lite också som hon har bort ungarna.. För jag gissar du inte har dem kvar. Också när dom löper blir dom ofta gnälliga å vill ut å leta sällskap.

• Philippa

Kastrera henne om du inte vill att hon ska få fler ungar.

• nemo1

Honkatter revirmarkerar också. Kastrera henne omedelbart.

• OroligaChristopher

Nemo1: Jag skall kastrera henne.

Men varför började hon göra sådär nu? Antar att hon började göra så i samband med att hon löper har det någon sammankoppling?

• lyckeliten22

Ja det är ju de som andra i träden sagt! Hon löper och markerar! kastrera innan hon smiter ut och blir påsatt!

• nemo1
    OroligaChristopher skrev 2014-01-07 21:12:08 följande:
    Nemo1: Jag skall kastrera henne.

Men varför började hon göra sådär nu? Antar att hon började göra så i samband med att hon löper har det någon sammankoppling?
    Hon är fertil och revirmarkerar därför. Om jag vore du skulle jag kastrera redan i morgon.
  • nemo1
    nemo1 skrev 2014-01-07 21:37:51 följande:
    Hon är fertil och revirmarkerar därför. Om jag vore du skulle jag kastrera redan i morgon.
    Och så låter det som om du skulle behöva lära dig lite om katters beteenden och behov, läs gärna kattstatus.se
Svar på tråden Något fel på katt?