• Copyjulia

Tips på bra resesäng?

Ska köpa en resesäng till vår 14 mån kille på 13 kg och behöver tips på vilka resesängar som är bra och vilka man bör undvika.

Han kan vara väldigt aktiv i sängen och stå och hoppa och luta sig mot sidorna så jag är lite orolig att de lättaste modellerna kanske välter? Fast vi kommer ha sjukt mkt packning då vi ska vara borta minst en månad så en lätt säng vore ju att föredra.

Tycker Brios resesäng verkar bra - lätt men ändå stabil men den har ju en lucka som barnet själv kan öppna med en dragkedja inifrån. Mindre lyckat då jag inte vill riskera att vår vilde tar sig ut själv och börjar härja i en icke-barnsäkrad lägenhet... Någon som vet om man kan "låsa" luckan?

Vi ska som sagt vara borta minst en månad så vi tänkte köpa en skön, tjockare madrass när vi är framme, så det är inte så viktigt hur bekväm sängens egen madrass är.

• Svar på tråden Tips på bra resesäng?
  • momomo

Om ni ska vara borta en månad på samma ställe, så skulle jag ha köpt ikeas billiga spjälsäng Sniglar på plats ifall Ikea finns på resmålet. De resesängar vi har använt har känts ganska ostadiga när 13-15 kg vilding härjar runt.

Svar på tråden Tips på bra resesäng?