• Aapple

RS virus eller vad?

Har en fråga:
    Har ett barn på ca 5 månader 
    i ca 5 dagar nu har den varit i feber o varit gnällig. Allmänt lugn i vanliga fall får ingen sömn om nätterna.
    Var hos läkare som tg sänkan visade inget.
    Hittade rösa utslag på kroppen som försvann framåt dagen 
    Varit på akuten men dem ville bara ha urinprov o ville inte ta riktigt prov då jag trorden har något virus?

Lös i magen 
    Feber 38-39,5 grad
    gnällig
    Röda utslagen 

• Svar på tråden RS virus eller vad?
  • Philippa

Låter som ett vanligt förkylningsvirus... RS-virus brukar sätta sig på andningen och i näsan.

• Aapple

Men ger dem inget mot det? 
    Alltså jag har inte kunnat sova på 5 dagar

• HWR

Om barnet har RS så märker du det genom att barnet har snabb andning, mycket slemhosta och är riktigt dåligt.

Barn kan ju få virusprickar, kanske är det?

• Philippa
    Aapple skrev 2014-01-08 09:25:07 följande:

Det finns ingen medicin mot virus....
  • HWR
    Aapple skrev 2014-01-08 09:25:07 följande:
    Nej barnet får inget mot en vanlig förkylning. Du kan ge alvedon, höja huvudändan på sängen, ge näsdroppar, mycket vätska. 
  • Aapple

Vad med om förra året då mitt andra barn fick rs virus o lunginflammation dem upptäckte det efter 3 gången.
    Men det var samma symtom där ledsen feber som kom o gick.

• HWR

Min dotter var två år när hon fick RS. Vi blev aldrig inlagda med fick åka in fyra dagar på en vecka så att hon fick inhalera och få hjälp med andningen. Hon hade dessutom närmare 40 graders feber under hela sjukdomstiden. Det var riktigt tufft! Fy vad dålig hon var.

• Aapple

Blev inlagd med lunginflammation o rs virus.fick slang med dropp etc. Det var ingen roligt 
    Märkte aldrig av att barnet blev så dåligt som ni beskriver 

• viseversa

Man får inga utslag av rs. Rs är en JOBBIG förkylning med mycket slembildning som gör det svårt att andas.

Instagram...LOVALOVISA
Svar på tråden RS virus eller vad?