• desperatehousewife

3 åring som vaknar på natten och är vaken till 3-4..snälla hjälp!

Våran dotter har vart sjuk länge och haft en hemsk hosta som hållit oss vakna på natten. nu är hostan borta men hon vaknar ändå mellan kl 00.- 01 och håller sig vaken till 3-4 på morgonen. har försökt i en vecka nu att vända på dygnet åt henne men då man själv är helt slut efter nätterna så har vi vaknat runt 11 varje morgon, som igår.
    hon vaknade kl 11.00 hon fyllde år igår så full rulle hela dagen var ute och lekt å bakade så aktiverad hela tiden. min styv mamma kom hit för att hjälpa mig på kvällen då jag skulle baka tårta till morgondagens tårta. dotter vart lite övertrött å somnade inte förens 21,45 sov sedans till kl 00.30 då hon vaknade. försökte få henne att somna om i sin säng men det gick inte så lade oss i våran säng. jag somnade efter ett tag då jag trodde hon somnat men vaknade efter ett tag på hon gått å hämtat leksaker. Sa ifrån och la tillbaka leksakerna och försökte få henne att somna igen men samma procedur fram till kl 04 då vi båda somnade jag vaknade helt slut kl 11 har då sovit för bi alarm klocka... bli snart galen hur ska jag få henne att sova hela natten? försökt i en vecka nu! :( ursäkta för långt inlägg !

• Svar på tråden 3 åring som vaknar på natten och är vaken till 3-4..snälla hjälp!
  • Natulcien

Det verkar ju ha blivit en ond cirkel..?
    För om hon sover mellan t.ex. kl.21-00.30, så har hon ju sovit 3,5 tim. Och så sover hon mellan 3-11 sen, så sover hon ju ytterligare 8 tim, vilket ger 11,5 timmar totalt. Och det är ju är vad en 3-åring kan förväntas sova. Hon sover alltså tillräckligt.
    Men för att vända på skutan så måste ni nog upp i tid..? Börja med att väcka kl.9?

Vår son hade en period tidigare i vintras då han vaknade runt kl.4 och var vaken en timme. Men vi la oss bara med honom i hans säng tills han somnade om. Det höll i sig ca 2 veckor. Sen försvann det.

• viseversa

Ni får se till att komma upp i tid på morgonen och sen hålla henne vaken hela dagen och lägga henne sen för natten vid 20-21 tiden. 

Instagram...LOVALOVISA
  • aynaT

Börja med att första dagen gå upp kl 10 så kanske kanske inte tröttheten tar över helt, sen nästa dag går ni upp kl 9 och fortsätter så tills ni vaknar vid en "normal" tid. Och inte låta henne sova på dagen då. Hoppas att det ordnar sig snabbt TS.

• desperatehousewife

de första dagarna gick vi upp 08,30 men efter några dagar med nästan ingen sömn på nätterna har även jag blivit så trött så jag vakna inte av alarmet. idag skulle hon ha vart på dagis men kan inte skicka dit en 3åring som vart vaken en hel natt och knappt sovit något,  i morgon SKA vi gå upp senast 08.

Svar på tråden 3 åring som vaknar på natten och är vaken till 3-4..snälla hjälp!