• ccecy

Vad har ni för pålägg åt era barn?

Vad brukar ni lägga på brödet till era barn?  :)

• Svar på tråden Vad har ni för pålägg åt era barn?
  • ccecy
    Monchichier skrev 2014-01-08 12:57:59 följande:
    Barnen får göra sina mackor själva. 
    Ena tar ingenting på, andra har skinkost och leverpastej som favorit.
    Även salami, fetaost, vanlig ost och skinka brukar hamna på mackan ibland.
    Jag kan inte låta dottern välja själv (2åring), hon skulle nog helst ta hela osten o äta enbart den isåfall om jag känner henne rätt! :P
  • Monchichier
    ccecy skrev 2014-01-08 13:00:01 följande:
    Jag kan inte låta dottern välja själv (2åring), hon skulle nog helst ta hela osten o äta enbart den isåfall om jag känner henne rätt! :P
    Barnen här har fått göra mackor själva sedan de kunde lära sig äta själva typ.
    De har ju dock behövt lite hjälp med osthyvlar och i början att bre mackor.
    Vad jag kan komma på hade vi väldigt mycket färdigskivade pålägg vid den tiden, typ skinka, kalkon och sådant.
    Det gick jättebra att lägga på redan vid ettårsåldern.
    En liten parentes kanske, ingen i det här hushållet har smör på mackan.
  • La Lola

Prickekorv, leverpastej, kaviar.
    Det är det som Hedda vill ha.
    Absolut inget smör/bordsmargarin av något slag!

Alma äter knappt mackor.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • L1ndizz

För sonen på 6 år är det brieost med apelsinmarmelad som gäller och dottern äter gärna leverpastej med gurka.

• En blå giraff

Mina barn gillar det mesta av pålägg, så vi varierar. Jag brukar köpa makrill på tub för att det är så nyttigt också. Annars älskar 2-åringen messmör. Leverpastej, mjukost, vanlig ost, kaviar är också poppis.

• Gurkan

Bregott i ett tjockt lager och ovanpå det vill han ha leverpastej eller ost eller prickigkorv. Gurka och tomat ovanpå det.

• nozpa

Här äts bara pålägget av 2 åringen. Ost, skinka, kalkon, kyckling, kokt ägg, korv, grönsaker. Smörgåsen ratar hon.
    Lillpluttan äter bara smör och grönsaker på (till) sin smörgås.

• Tow2Mater

En hamburgare, en varmkorv, jordnötssmör, eller sylt. Ibland funkar smör. Allt annat vägras på bröd.

• fluu

Min gillar bara prickig korv. Fast bredvid mackan. Hon kan också av någon anledning tänka sig "mat" på eller bredvid mackan. Typ mosade bönbiffar eller lax från gårdagen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vad har ni för pålägg åt era barn?