• Misakio

Tre kurer pergotime, inget plus. Varför funkar det inte?:(

AAAARGH!

Har nu testat de tre kurer pergotime jag fick utskrivet av gynekologen (dubbelkur, enkelkur ingen ÄL enligt blodprov). De tog blodprov första gången så då hade jag garanterat ägglossning. Känner mig så sjukt frustrerad, varför funkar det inte ?? Jag tror verkligen att jag haft ÄL dessa tre gånger med pergo och vi har tajmat det.Hade fruktansvärt ont vid senaste ÄL funderar på om det är en biverkning på tabletterna?

Min sambo har ett barn sedan tidigare så vi vet ju att han kan/har kunnat åtminstone vid nån tidpunkt. Känner mig så sjukt deprimerad över detta, vi har tid för infertilitetsutredning i slutet av januari o jag vet inte vad den kommer innebära. Får man fortsätta behandling med pergotime eller hur länge får man hålla på med det? På gynekologen som skrev ut det lät det som att funkar det inte på tre försök så har man inga bra ods...  :(

• Svar på tråden Tre kurer pergotime, inget plus. Varför funkar det inte?:(
  • LängtansBlåaBlomma

Hej. Jag gjorde tre behandlingar med Pergotime men fick inget moget ägg. Fick gå vidare till Puregon där jag är nu 
    Fick du ägglossning av Pergotime? I så fall har du ju samma chans som alla andra på ca 20%. Tappa inte modet! Jag har fått höra att man kan ta Pergotime sex gånger i rad.

• Misakio

Jag tror jag fick ägglossning.  På dubbel konstaterades ägglossning via blodprov men de två andra kurerna jag tog har de inte tagit något prov, men förmodligen ÄL, fått utslag på stickorna osv. Kan det vara så att man får ägglossning även fast ägget inte mognat tillräckligt?

• Ingster

Jag tog fem behandlingar, och på femte gången gick det! Ge inte upp än! Men visst är det segt när man vet att  man har ägglossning och prickar in den och ändå tar det inte. 

Lycka till!

• Fröken Frågvis

Med första barnet blev jag gravid på andra enkelkuren. Väntar nu mitt andra som blev till på kur nr 12 tror jag... Åt då 7 tabletter dag 3-9 och fick äl först på dag 27. Sjukt drygt men skam den som ger sig. Kan nämna att det var vårt sista pergoförsök innan vi skulle satt igång med ivf.

• Misakio

Tack för all pepp! Hade ni någolunda korta cyklar innan ni fick pergo? Mina brukar ligga på mellan 28-40 dagar men oftast mellan 32-35 dagar.  Funderar på hur stor chansen är att jag har ÄL utan pergo..

• Ingster

Jag hade allt mellan 40 och 90 dagar så för oss var det ganska bortkastat att försöka själva, men annars är det  ju skönt att slippa springa till gyn för ultraljud och blodprov jämt och ständigt. Kan du inte be att de tar ett blodprov på vårdcentralen även när du inte tar pergo, så ser de ju om du har egen äl? 

Efter jag fick barn fick jag mycket kortare cykler (32-35 dagar). Men det hjälper ju inte dig nu..:(
    Jag har körde med äl-tester (från ebay, annars hade jag varit ruinerad:)) nästan varje morgon för att hitta min äl. Det är ju inte så skoj, men det kan vara till hjälp.

• princess77

Har ätit totalt 10 kurer pergo nu och det har inte funkat,tyvärr funkar det inte för alla.
    Jag har haft fina ägg på så gott som alla UL och äl men ändå inget plus..

• Pandamamma79

Det känns ju lovande när läkaren säger att man har äl på gång. Men tänk på att man har samma chans att bli gravid som alla de andra som har en normal cykel. Det kan ta tid ändå. Ett år med fungerande äl är vanligt.

Jag fick först tre enkelkurer. Fick ingen äl. 7 kurer av Pergotime senare och äl så blev jag gravid första gången.

Andra gången gick det på första försöket, dubbelkur (missfall).

6 dubbelkurer efter det blev jag gravid igen.

Det är många faktorer som ska stämma för att man ska bli gravid, inte bara fungerande äl.

• Misakio

Hej pco-pinglor!

Tänkte ni förtjänar en liten uppdatering om hur det har gått. Vi gjorde en fertilitetsutredning efter mina 3 försök med pergo ( som jag fick för att jag har konstaterad pcos sedan tidigare). Utredningen visade att min sambo har jättefå spermier, vilket förmodligen tillsammans med min pco är anledningen till att vi inte lyckas.  :((

Han har ett barn sedan tidigare så detta var en smärre chock för oss ( jag trodde det bara var mitt "fel" att det inte lyckades). Han ska göra ett test till eftersom det verkade så dåligt. så dåligt så vi inte kan lyckas på egen hand utan det blir förmodligen  ISC/IVF för oss...

Känns såklart jättetråkigt, mitt amh låg på en 10 och efter vad jag läst är det högt.. Jag hoppas vi har goda chanser med provrörsbefruktning.

Svar på tråden Tre kurer pergotime, inget plus. Varför funkar det inte?:(