• Karin02

Green Garden, Alanya Turkiet - TIPS?

Hej!
    Vår familj planerar en resa till Turkiet till sommaren och har googlat oss fram till Green Garden, Alanya som alternativt. Det verkar fint och bra på såväl officiella sajter som i recensioner från faktiska resenärer från diverse forum.

Något vi ännu inte sett så mycket information om är vad man tycker om All Inclusive på detta hotel?
    (De kommentarer vi funnit har varit kring family Garden Inclusive - vi vill höra mer om All Inclusive)

Ni som varit på detta hotell och haft All inclusive:
    - Hur fungerade det?
    På Vings sida står:
    "Fria drycker (mineralvatten och läsk), lokala alkoholdrycker och kaffe i barerna under begränsade tider. Snacks och kulglass i lobbybaren."
    - Vilka tider gällde för er på drycker?
    - Tog de ofta slut eller fanns det? Hur var det med snacks och kulglass - begränsade tider eller hela dagen?

Har ni några andra bra/dåliga ord om hotellet så får ni gärna komma med tips om det med =)

Tack på förhand =)

• Svar på tråden Green Garden, Alanya Turkiet - TIPS?
  • Karin02
    nicke nyfiken76 skrev 2014-01-13 20:04:18 följande:
    Vi hade en trerumslägenhet. En med 2 enkelsängar (där sov svärmor och svärfar) och ett med en dubbelsäng till mig och maken. Det fanns en bäddsoffa i vardagsrummet, och där fanns ingen ac.
    Vi tog in den ena madrassen från bäddsoffan och la på golvet i vårt sovrum. Där sov båda ungarna (de är vana, och gillar, att sova tillsammans). Det var en superbra lösning. 

Barnen kunde gå och lägga sig tidigare och vi kunde sitta uppe i vardagsrummet ändå.
    Å precis, haha. Skrev just det i mitt svar här ovan, innan jag läste ditt svar till mig. Vi funderade på nått liknande då vi hört just det där om ac:n. Att dra in möbler/madrass till sovrummet och sova alla där inne =)
  • Boosse

Även vi funderar på detta hotell, i september. Undrar om någon kan svara på ett par frågor. Finns det lekplats på hotellet? Hur är stranden? Finns det gott om restauranger utanför hotellet? Tack!!

• Karin02
    Boosse skrev 2014-03-21 01:42:07 följande:
    Även vi funderar på detta hotell, i september. Undrar om någon kan svara på ett par frågor. Finns det lekplats på hotellet? Hur är stranden? Finns det gott om restauranger utanför hotellet? Tack!!
    Hej!
    Jag är ganska säker på att jag sett antingen bilder eller film på att det finns lekpark där, finner inte vart just nu bara. Ett tips som vi testade var att skriva in hotellet på youtube. Då finner man filmer som privatpersoner tagit på området och ser hotellet på ett mer verkligt sett än VING: s turistbilder =) Vi har också kikat på väldigt många raiting-sidor och så och det känns verkligen som ett bra val av hotell utifrån folks recensioner. 
  • Salsan

Ja, det finns lekplats. Lollo och Bernie har ett hus med leksaker och pyssel som är öppet vissa tider. Utanför huset är det en trädgård med staket runt och en stor båt som man kan klättra på. Vid receptionen finns en annan mer traditionell lekplats med gungor och rutchkanor.

Stranden är grovkornig sand. När vi var där var det väldigt stora vågor så vi höll mest till vid poolen faktiskt.

• Boosse
    Karin02 skrev 2014-03-21 07:49:45 följande:
    Hej!

Jag är ganska säker på att jag sett antingen bilder eller film på att det finns lekpark där, finner inte vart just nu bara. Ett tips som vi testade var att skriva in hotellet på youtube. Då finner man filmer som privatpersoner tagit på området och ser hotellet på ett mer verkligt sett än VING: s turistbilder =) Vi har också kikat på väldigt många raiting-sidor och så och det känns verkligen som ett bra val av hotell utifrån folks recensioner. 

Tack föe tipset! Har kollat och det känns ännu bättre :)
  • Boosse
    Karin02 skrev 2014-03-21 07:49:45 följande:
    Hej!

Tack föe tipset! Har kollat och det känns ännu bättre :)
  • Boosse
    Salsan skrev 2014-03-21 18:19:13 följande:
    Ja, det finns lekplats. Lollo och Bernie har ett hus med leksaker och pyssel som är öppet vissa tider. Utanför huset är det en trädgård med staket runt och en stor båt som man kan klättra på. Vid receptionen finns en annan mer traditionell lekplats med gungor och rutchkanor.

Stranden är grovkornig sand. När vi var där var det väldigt stora vågor så vi höll mest till vid poolen faktiskt.

Låter toppen med så mycket skoj för barnen. Hur är det utanför, oba centrum. Finns det gott om restauranger? Tack!
  • Salsan

Vi hade all inclusive så ärligt talat har jag dålig koll på restaurang-utbudet utanför. Oba centrum är traditionell turist-shopping. En dag i veckan är det en superstor marknad i centrum.

• Boosse
    Salsan skrev 2014-03-21 22:13:02 följande:
    Vi hade all inclusive så ärligt talat har jag dålig koll på restaurang-utbudet utanför. Oba centrum är traditionell turist-shopping. En dag i veckan är det en superstor marknad i centrum.

Tack för svaret. Marknaden låter spännande!

Någon annan som vet hur det är med restauranger i Oba centrum?

• nicke nyfiken76
    Boosse skrev 2014-03-21 01:42:07 följande:
    Det finns även en gigantisk lekplats ca 1 km från hotellet. Jag och barnen gick dit, men det var alldeles för varmt för dem att leka där...men vi hittade en park med några vattenspridare. Där stannade vi desto längre...
  • Boosse
    nicke nyfiken76 skrev 2014-03-24 08:24:45 följande:
    Det finns även en gigantisk lekplats ca 1 km från hotellet. Jag och barnen gick dit, men det var alldeles för varmt för dem att leka där...men vi hittade en park med några vattenspridare. Där stannade vi desto längre...
    Det låter ju toppen om det skulle vara så att det blev sämre väder eller blåsigt någon dag. Är det en allmän lekplats?
  • nicke nyfiken76
    Boosse skrev 2014-03-24 22:35:31 följande:
    Det låter ju toppen om det skulle vara så att det blev sämre väder eller blåsigt någon dag. Är det en allmän lekplats?
    Jo, det är det. 
  • Eviktoria

Hejsan jag har varit 6 gånger på Green garden , oba . Vi har bokat en villa denna gång i augusti. Vi trivs hur bra som helst, behöver man nåt extra, madrass kuddar mm säg baa till dom kommer med det direkt. Vi har frukost inpå , finns hur mycket som helst att äta. Lunch äter vi vid poolen bra mat , barnvänligt. Middagen på hotellet är bra men enformigt. Vi äter inne i centrum oba bra mat. När du promenera från hotellet in till centrum så har du direkt två restauranger på varje sida som är kanon. Sedan åker vi in till stan en kväll och käka, lite dyrare och svårare att hitta en bra restaurang . Det är underhållning varje kväll och aktiviteter på dagen vid poolen för vuxna och barn. Det brukar vara lugnt kl 23.00 och full rulle på morgonen. Trevlig personal och en supermarket inne på hotellet. Du använder ett kort som är kopplat till ditt rums nummer . Kan. Bara tala varmt och stället , en i sällskapet är handikappad så vi skulle aldrig åka tillbaka så många gånger om det inte var kanon. Vill man ha livligt, fest och mycket folk ska man bo inne i stan men oba är perfekt . Minus kan vara havet eftersom det inte är långgrunt. Men många pooler inne på området. Hoppas detta hjälper er lite grnn och ha en härlig semester Viktoria

• Karin02
    Eviktoria skrev 2014-03-26 08:25:35 följande:
    Hejsan jag har varit 6 gånger på Green garden , oba . Vi har bokat en villa denna gång i augusti. Vi trivs hur bra som helst, behöver man nåt extra, madrass kuddar mm säg baa till dom kommer med det direkt. Vi har frukost inpå , finns hur mycket som helst att äta. Lunch äter vi vid poolen bra mat , barnvänligt. Middagen på hotellet är bra men enformigt. Vi äter inne i centrum oba bra mat. När du promenera från hotellet in till centrum så har du direkt två restauranger på varje sida som är kanon. Sedan åker vi in till stan en kväll och käka, lite dyrare och svårare att hitta en bra restaurang . Det är underhållning varje kväll och aktiviteter på dagen vid poolen för vuxna och barn. Det brukar vara lugnt kl 23.00 och full rulle på morgonen. Trevlig personal och en supermarket inne på hotellet. Du använder ett kort som är kopplat till ditt rums nummer . Kan. Bara tala varmt och stället , en i sällskapet är handikappad så vi skulle aldrig åka tillbaka så många gånger om det inte var kanon. Vill man ha livligt, fest och mycket folk ska man bo inne i stan men oba är perfekt . Minus kan vara havet eftersom det inte är långgrunt. Men många pooler inne på området. Hoppas detta hjälper er lite grnn och ha en härlig semester Viktoria
    Låter superbra, tack för infon! :D Vi blir bara allt mer nöjda med hotellet ju mer vi hör. Nu är det inte långt kvar tills vi åker! =D
  • Boosse

Nu har även vi bokat 2 veckor, i september till Green Garden. Tänkte fylla i önskemålen...undrar då om någon vänlig själv vet vilka lägenheter som har morgonsol vs kvällssol? Tex om det är lägenheterna mot poolerna som har kvällssol tex? Tack!

• Sivalinga

Hej!

Tänkte höra om de är någon som har besökt detta hotell nyligen? Fördelar och nackdelar? Har ni haft all inklusive? Var ni nöjda os.

Vi planerar att åka höster 2015 och har två små barn 3 och 5 år.

Tacksam för alla tips!

• Plottan11

Vi har släktingar som vill åka just till Green Garden, i början av augusti lutar det åt. Då ska det ju vara 50+ där? Hur överlever man sånt? Nån som varit där när det varit extremvarmt och kan uttala sig om huruvida det är vansinnigt att hänga med just vid den perioden? Tack

Svar på tråden Green Garden, Alanya Turkiet - TIPS?