Gung Ho skrev 2014-01-18 17:39:34 följande:
En fråga: Är det så lätt att bli 'identifierad' när man är anonym? Jag menar, jag har skrivit mkt känsliga saker anonymt i olika trådar... Har dock varit öppen i denna typ av trådar, även så nu när jag är separerad och träffar ny tjej med barn (så nu har jag både bonusbarn, en bonusmamma till min son samt ett ex/biomamma 
Känner igen det där med mängden tid man 'hänger' här. Har skrämmande många inlägg, de flesta från för ngr år sedan när jag levde mkt ensam trots att jag var i ett förhållande (inte mitt ex fel, vi bara kom ifrån varandra)...
Jag har på ett år identifierat två personer med fullkomlig säkerhet. Ingen av dem vet dock att jag vet, och jag skulle aldrig "outa" ngn eller använda det mot dem i forumet. Den ena skrev dock anonymt så jag vet inte vilket nick personen ifråga har, men jag vet ju om tråden...
Så visst går det att identifiera folk här. Det är det ju så att man i vissa lägen är lite extra med vad man skriver. Speciellt om man behöver "lufta" vissa känslor som man enligt många inte får ha. I det stängda forumet luftade man dessa känslor utan att riskera påhopp. Man kunde däremot få andra åsikter o få veta att man var helt ute o cyklade, men man fick det utan påhopp som sagt o mer i form av andra synvinklar o konstruktiv kritik. Då vi i den stängda gruppen var "säkra" så var man mer öppen än ute på det allmänna forumet. Tyvärr var det ju ngn (några?) som utnyttjade det o använda det vi sa i förtroende här på det öppna forumet. Personen tog även informationen ur sitt sammanhang vilket gjorde det ännu värre. Genom att delge det vi pratat om i gruppen så riskerade ju vi i gruppen att "outas" och bli igenkända.
För mig personligen gör det inte så mkt om ngn inser vem jag är - iallafall inte inom styvfamiljsforumet. Dock är jag även aktiv inom mer känsliga områden här på forumet och om ngn där skulle koppla ihop vem jag är som skriver skulle även människor i min närhet må dåligt av det.