• momomo

Bra dräggelscarf?

Hej!

Är det någon fler som har barn som drägglar störtfloder och förbrukar 10-15 dräggelscarfar om dan?

Nu är andra barnet också sådan, och förrådet måste förnyas...

Vilka märken är bra?
    Jag gillar NameIt-modellen med fleece på baksidan, men de har så tråkiga mönster på dom jag hittar nu.

Har nån några tips?

Jag vill helst att dom är färgglada eller har roliga mönster, samt givetvis att de håller formen även efter mååånga tvättar (tyvärr kappahl)

• Svar på tråden Bra dräggelscarf?
  • Sous

Ikea har nu, riktigt billiga med fleece på baksidan i randigt.

• minerva123

Håller med om Pippi, de är superbra! Våra har tvättats otaliga gånger både i 40 och 60 grader och håller både färg och form.

• Byter plats

Oapip.se är mitt tips! Bra pris, fleece på baksidan och hundratals olika att välja på! Damen som syr dem ger alltid bra service också, har handlat där massor av gånger.

• fluu
    Natulcien skrev 2014-01-09 12:10:00 följande:
    Vi använde också 'Pippi'. Fångade även upp småspyor.
    De är skitbra.

Gillar också de från nameit som är liksom fodrade under så de inte behöver bytas stup i kvarten ;)

oapip.se/list_varugrupp.asp&varugrupp=227&lang=sv Dessa är skitbra. Snygga, billiga,mjuka och fodrade
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mumin80

Pippi är den stadiga, och håller formen bra i tvätten. Dom flesta har för tunt tyg så dom blir sladdriga (även med fleece). Så dom rullar ihop sig och fladdrar och funkar inte ordentligt. Pippi är stadiga och funkar bra, och finns i många roliga mönster.

• momomo

Tack för bra tips!

Jag tror att det blir beställning från både oapip och gregelhaklappar. Åtminstone 10 st står på inköpslistan för babyn som har sådär 10 st i tvättmaskinen just nu

• momomo

Det blev en stor bunt från Oapip.se.

Superbra!

Mjuk fleece på baksidan, flera lägen på knäppningen så att storleken kan justeras och snygga!

Det blev 14 st + en tröja till tvååringen.

Låter som många, men 1,5 dygn så var alla provanvända och neddrägglade...

• Sara1985

Kan också varmt rekommendera Oapip! Så många fina mönster, och tjocka och bra!

Svar på tråden Bra dräggelscarf?