• TjenaAnna

Barn i sociala medier

Hur tänker ni föräldrar som lägger upp bilder på era barn på Facebook/instagram/blogg? I min facebookfeed dyker det ständigt upp bilder på barn där jag anser att föräldrarna gör fruktansvärt fel som lägger upp dessa. Kan vara allt från ett barn som är sjukt, ett barn som är naket eller bilder som framställer barnet i dålig dager. Så, om du tillhör denna kategori av föräldrar, hur tänker du? Varför väljer du att exploatera ditt barn som ej kan välja själv om hen vill finnas med på internet?

• Svar på tråden Barn i sociala medier
  • Dixie

Det händer att mina barn finns med på bilder på FB - men dock aldrig nakna, sjuka etc - utan "vanliga bilder" ser inget konstigt med det - förstår inte varför ett barn skulle lida av att deras bild har visats för föräldrarnas bekanta - på samma sätt ser jag inget fel på att farmor och farfar sätter in bild i tidningen varje gång de fyller år! 

• CissiJissi

Jag är helt emot, så jag förstår inte heller.. Jag är så otroligt tacksam för att jag kommer från en generation där vi INTE växte upp med noll privatliv.. Det enda som finns av mig på internet är det jag själv har godkänt.. Inte hela min uppväxt och alla minnen med min familj och vänner..

Svar på tråden Barn i sociala medier