• Sofie mamma till 2 prinsar

Ni som kan skall- och nub-teorin, vad har vi här? :)

Har varit på kub-ultraljud idag och blev lite nyfiken på dessa två teorier om könsskillnader..... Någon som är bevandrad i det hela och kan försöka sig på en gissning? Är i vecka 12+0.

Tack på förhand! ;)

• Svar på tråden Ni som kan skall- och nub-teorin, vad har vi här? :)

Ja jag har ju bara nyligen fått upp ögonen för den här teorin så jag kan inte så mkt! ;) vad tror du själv?

• Kakan87
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-12 20:57:52 följande:

Ja jag har ju bara nyligen fått upp ögonen för den här teorin så jag kan inte så mkt! ;) vad tror du själv?

Väldigt svårt att tyda på min bild, men är det nubben man ser så tror jag flicka:) vi ska nog inte kolla på rul, så jag får vänta ett halvår och se..
    Kakan87 skrev 2014-01-12 23:30:59 följande:
    Väldigt svårt att tyda på min bild, men är det nubben man ser så tror jag flicka:) vi ska nog inte kolla på rul, så jag får vänta ett halvår och se..
    Spännande! ;) har du barn sedan innan?
  • Kakan87
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-13 10:24:54 följande:
    Spännande! ;) har du barn sedan innan?
    Nej, det är första nu:) så det är väldigt spännande! Fast hade jag fått bestämma så hade vi kollst kön på rul nästa vecka, men nu vill sambon inte så det får gå bra ändå. Men försöka spana ska jag ju;)

Har ni varit på rul nu Kakan87? Lyckades du se något eller kanske någon bild? :)

• Kakan87
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-18 18:05:34 följande:

Har ni varit på rul nu Kakan87? Lyckades du se något eller kanske någon bild? :)

Inte än! På onsdag:) spännande spännande.. Men nu har karln börjat prata om att be om att få veta iaf, så kanske slipper gissa mig till:) säger till på onsdag om jag har blivit klokare;)

Å vad spännande! :D

• Kakan87
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-18 22:46:22 följande:

Å vad spännande! :D

Då har vi gjort ul! Allt var bra, och karln ändrade sig så vi frågade om kön.. Jag såg ingen snopp och läkaren också sa att han inte "såg nånting annat" men att vi inte skulle hänga upp oss för mkt på det då bebisen hade bena i kors och det inte syntes allt för tydligt. Får se om vi gör ett köns-ul.. Nu tror man ju att det är en tjej men är ju inte så värst säkert ändå. Iaf så stämde ju det med min gissning isf:)

Så mysigt! Längtar till vårt rul!!! Med andra barnet frågade vi läkaren om han såg vad det var och efter mycket tittande så sa han att han varken såg snopp eller pung och så visade han en bild på de omtalade tre strecken som ska vara det typiska utseendet på en flickas kön och sa att det var 90% säkert en tjej. Tre veckor senare frågade vi en BM på tul om hon såg om det var en flicka och hon började skratta och zoomade in en mkt tydlig bild på en snopp! :D men vad skönt att allt såg bra ut med er lill*! :)

• Kakan87
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-22 19:27:49 följande:

Så mysigt! Längtar till vårt rul!!! Med andra barnet frågade vi läkaren om han såg vad det var och efter mycket tittande så sa han att han varken såg snopp eller pung och så visade han en bild på de omtalade tre strecken som ska vara det typiska utseendet på en flickas kön och sa att det var 90% säkert en tjej. Tre veckor senare frågade vi en BM på tul om hon såg om det var en flicka och hon började skratta och zoomade in en mkt tydlig bild på en snopp! :D men vad skönt att allt såg bra ut med er lill*! :)

Idag har vi gjort ett till ul, 3d. En liten söting fick vi se och här sas det tydligt att det var flicka, de tre berömda strecken visades för oss också... Vågar vi lita på det här nu efter er historia?;)

Å vad roligt! Grattis!!! :D jag tror inte att vår historia är så vanligt förekommande så sa de att det var en tjej så tycker jag att ni ska tro på det! ;) blir lite avundsjuk måste jag medge! :D har ni kommit på något namn?

• Kakan87
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-02-02 17:46:04 följande:

Å vad roligt! Grattis!!! :D jag tror inte att vår historia är så vanligt förekommande så sa de att det var en tjej så tycker jag att ni ska tro på det! ;) blir lite avundsjuk måste jag medge! :D har ni kommit på något namn?

Tack:) Nu vågar jag nog faktiskt köpa lite mer tjejiga kläder, inte för att jag är så förtjust i rosa miniprinsessor men unisexutbudet är ju så tråkigt! Skulle vi få en överraskning i juni så blir det ju iaf ytterst korrekt genustänk med en pojke i klänning;) Förstår om du hoppas lite på en tjej med två prinsar sedan innan, klart man vill ha både pojkar och flickor även om man älskar lill lika mkt vad det än blir! Skönt på det sättet med första barnet, det är liksom ingen "press" från folk som hoppas att det är det ena eller det andra (vilket jag märkt att många verkligen upplever)... En stor fördel äv vän att det är ju otroligt praktiskt att ha barn av samma kön, med tanke på leksaker och kläder:) Hursomhelst, snart har väl du rul? Spännande:)

Kom förresten på att jag gjorde bikarbonattestet i ca vecka 11, och det visade flicka med(men är nog mest ett vidskepligt test). Är det nåt du provat?

Ja men visst är omgivningen med i pressen om att "nu är det väl dags för en flicka". Fick ett tidigt missfall två månader innan liten i magen blev till och en av kommentarerna jag fick då var: "Ja men det var nog för att det var en pojke ska du se!" Sååååå fruktansvärt hemskt sagt egentligen, men men. Jag vet ju att vi gör otroligt fina pojkar så det spelar ju ingen roll öht bara att jag skulle tycka att det vore kul att gå loss på flickavdelningen också! ;) tiden går skitlångsamt men den 27/2 är det rul så då får vi se om den vill ge sig till känna!

• Kakan87
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-02-03 12:10:00 följande:

Ja men visst är omgivningen med i pressen om att "nu är det väl dags för en flicka". Fick ett tidigt missfall två månader innan liten i magen blev till och en av kommentarerna jag fick då var: "Ja men det var nog för att det var en pojke ska du se!" Sååååå fruktansvärt hemskt sagt egentligen, men men. Jag vet ju att vi gör otroligt fina pojkar så det spelar ju ingen roll öht bara att jag skulle tycka att det vore kul att gå loss på flickavdelningen också! ;) tiden går skitlångsamt men den 27/2 är det rul så då får vi se om den vill ge sig till känna!

Fy vad hemskt att nån kan säga så!

Ska hursomhelst bli spännande att höra vad det blir, lite mer än två veckor kvar bara:)

Nu är rul gjort och i magen gömmer sig vår tredje prins! :)

• malmo

Grattis till den lilla pojken! :) Hoppas allt går bra.

Det gäller att hålla tungan i rätt mun

Tack så mycket! :)

• Kakan87
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-02-27 15:59:06 följande:

Nu är rul gjort och i magen gömmer sig vår tredje prins! :)

Men vad roligt! Så det gömde sig en liten prins iaf:) stort grattis till er:)

Då kan vi kasta amatörtolkande av nub-teorin i graven, hihi:)

Tack! Ja vi kastar den teorin för tillfället! ;) får väl se om jag vågar mig på att testa lyckan en fjärde gång för att få en liten flicka! :D men för tillfället är jag mer än glad för mitt triss i prinsar! ;)

Svar på tråden Ni som kan skall- och nub-teorin, vad har vi här? :)