Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-02-02 17:46:04 följande:
Å vad roligt! Grattis!!! :D jag tror inte att vår historia är så vanligt förekommande så sa de att det var en tjej så tycker jag att ni ska tro på det! ;) blir lite avundsjuk måste jag medge! :D har ni kommit på något namn?
Tack:) Nu vågar jag nog faktiskt köpa lite mer tjejiga kläder, inte för att jag är så förtjust i rosa miniprinsessor men unisexutbudet är ju så tråkigt! Skulle vi få en överraskning i juni så blir det ju iaf ytterst korrekt genustänk med en pojke i klänning;) Förstår om du hoppas lite på en tjej med två prinsar sedan innan, klart man vill ha både pojkar och flickor även om man älskar lill lika mkt vad det än blir! Skönt på det sättet med första barnet, det är liksom ingen "press" från folk som hoppas att det är det ena eller det andra (vilket jag märkt att många verkligen upplever)... En stor fördel äv vän att det är ju otroligt praktiskt att ha barn av samma kön, med tanke på leksaker och kläder:) Hursomhelst, snart har väl du rul? Spännande:)
Kom förresten på att jag gjorde bikarbonattestet i ca vecka 11, och det visade flicka med(men är nog mest ett vidskepligt test). Är det nåt du provat?