• Liel

vad har ni fått utskrivet mot illamående?

Är i vecka 11 och har i ca 5 veckor mått riktigt pyton. Än verkar det inte vilja ge med sig. Fick regigan utskrivet men det hjälper inte ett dugg, rena rama sömnpillret! Funkar inte med jobb och småbarn.
    Imorgon ska jag träffa läkare och hoppas han har något bra tips!
    Vad har ni för erfarenheter av Amosyt?

• Svar på tråden vad har ni fått utskrivet mot illamående?
  • Philippa

Jag fick Lergigan Comp. Det är starkare än vanlig lergigan.

• Philippa
    nicke nyfiken76 skrev 2014-01-09 17:57:36 följande:
    Finns det verkligen någon som har blivit hjälpt av läkemedel i denna sits?

Ja, jag fick bra hjälp med det läkemedlet.
  • nicke nyfiken76
    Philippa skrev 2014-01-09 17:59:33 följande:

Ja, jag fick bra hjälp med det läkemedlet.
    Vad bra för dig. Har inte hört någon som har blivit hjälpt.
  • Lindsey Egot the only one

Jag hade i min förra graviditet först lergigan från v 4-9, sedan blev jag inlagd för att vätskas upp och fick primperan intravenöst. Illamåendet släppte inte men jag kräktes iaf inte längre. Sedan gick jag på det från v 9-28 och sedan tillbaka till lergigan comp och började kräkas igen.

Man får bara äta primperan fram till tredje trimetern.

• Philippa
    nicke nyfiken76 skrev 2014-01-09 19:07:57 följande:
    Vad bra för dig. Har inte hört någon som har blivit hjälpt.

Jaha, jag har hört tvärtom.....
  • Lindsey Egot the only one

Nu äter jag primperan och går in i v16 imorgon. Jag mår relativt bra och har inte tagit primperan idag.

• som en sol

Ondensatron zofran fungerar allra bäst men ger också förstoppning. Innebär vissa risker men mindre ön man tidigare trott. Jag tar det vid behov.

• oplanerad

Jodå jag blev hjälpt av lergigan comp. Ska be om det på onsdag när jag ska till bm för hälsosamtal.

• Starkast

Jag äter Ondansetron.
    Gör det normalt sätt, men står i bipacksedeln att det bör undvikas. Så skönt att höra att det inte är så stor fara. (lever med kroniskt illamående)

• Dellla

För mig hjälpte endast dropp  då jag hade svår hyperemisis , jag testa Primperan, lergigan comp, och zofran det hjälpte inte ett dugg. Vila och äta lite men ofta och mycket vatten eller ramlösa funkar.

• Starkast

Zofran (Ondansetron) är framtaget för cancerpatienters illamående. Det fungerar på ett lite annorlunda sätt i sitt sätt att stänga av signalerna. Men vissa behöver en högre dos av det för att få effekt så troligen fick du en för låg. det bästa (och dyraste) som finns på marknaden.

• Dellla
    Starkast skrev 2014-12-09 13:12:44 följande:

Zofran (Ondansetron) är framtaget för cancerpatienters illamående. Det fungerar på ett lite annorlunda sätt i sitt sätt att stänga av signalerna. Men vissa behöver en högre dos av det för att få effekt så troligen fick du en för låg. det bästa (och dyraste) som finns på marknaden.

Ja dyrt va det eftersom att det inte funka och antagligen fick jag en låg dos själv ville jag inte stoppa i mig en massa piller  men dropp hjälpte nåt så otroligt mycket :)  jag fick åka in tidigt på morgonen få dropp och åka hem på kvällen så höll jag på fram till v 17-18 :) 
Svar på tråden vad har ni fått utskrivet mot illamående?