• Anonym (fundersam)

Kan mensen komma två veckor efter ett missfall?

Jag fick missfall för nästan precis 2 veckor sedan. Jag har blödit lite hela tiden under dessa 2 veckor, men inte så mycket. Den dagen jag fick missfallet blödde jag förstås mycket. I förrgår kväll kändes det lite annorlunda och det blöde lite mer även om det inte var så mycket. Var lite rödare än tidigare. Igår kom det mycket blod. Ungfär så mycket som det kommer när det är som mest vid en mensblödning. Det var mörkrött och hade lite dyig konsistent blandat med lite vattnig. Idag blöder jag inte så mycket, men det är fortfarande lite mörkrödfärgat, dvs inte brunt.

Kan det vara mens som kommer redan eller tyder det på att jag behöver åka in och bli skrapad? Någon som varit med om samma sak?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-09 19:41
    Kan tillägga att jag inte har någon feber och har inte ont i magen.

• Svar på tråden Kan mensen komma två veckor efter ett missfall?
  • Anonym (Sara)

Hejsan, beklagar ditt missfall.
    Låter konstigt om det skulle vara mens redan, ägglossningen ska ju först komma igång.
    Snarare låter det som rester som inte kommit ut än, jag skulle ringa sjukhuset så att du får kolla så allt är ute, vilken vecka fick du missfall?

Kram 

• Anonym (Malin)

Hej! Beklagar ditt missfall! Jag hade helt klart bett att få göra ett ultraljud. Har precis fått missfall själv och läst om alltför många tjejer som har gått och väntat på mens och sedan fått besked om att inte allt varit ute. Lycka till!

• Anonym (fundersam)

Jag kanske är dum, men jag har inte riktigt tid att åka till gynakuten just nu. Helgen är fullbokad. Men har det inte gått över efter helgen ska jag nog åka dit.

Hur lång tid tar en undersökning? Om det behövs skrapas gör de det med en gång. Gör det ont? Erkänner att jag drar mig lite för detta.

• Anonym (Sara)
    Anonym (fundersam) skrev 2014-01-10 18:34:00 följande:
    Jag kanske är dum, men jag har inte riktigt tid att åka till gynakuten just nu. Helgen är fullbokad. Men har det inte gått över efter helgen ska jag nog åka dit.

Hur lång tid tar en undersökning? Om det behövs skrapas gör de det med en gång. Gör det ont? Erkänner att jag drar mig lite för detta.
    Undersökningen tar inte alls lång tid, de kollar med ultra hur mycket rester som sitter kvar, sen gör de en bedömning efter det men om du nu har rester så är det inte bra att har det för länge för det kan leda till livmodersinflammation, så boka en tid så fort du kan.
    Jag fick piller som stötte ut mina rester, det ska vara skonsammare för kroppen har jag hört.
    Lycka till, kramar 
  • Anonym (Malin)

Har åtminstone aldrig hört talas om att det görs skrapning meddetsamma, då ska det nog vara riktigt akut.
    Gynakuten hade jag nog inte heller suttit mig och väntat på, bara om du får feber, smärta eller blöder mycket.
    Men ta kontakt med barnmorska/gynekolog eller vem du nu har haft kontakt med innan angående graviditeten och bett att få göra ett ultraljud. Jag ska på mitt nästa vecka, då är det två veckor sedan missfallet. Hoppas allt är ute!

• Anonym (fundersam)

Tack för svaren. Jag har inte haft någon kontakt med MVC ännu. Han liksom aldrig åka på första besöket. De har dessutom inte öppet på helgen så jag får väl ringa dem på måndag.

• Anonym (Ja)

Nör jag fick missfall så gjorde jag en skrapning. Slutade blöda efter en vecka. På andra veckan hade vi sex en ggr och då började jg blöda lite igen.. Å sedan var jag gravid :) så jag bör ju ha haft vanlig mens ditekt efter skrapningen eftersom jag måste ha haft äl å blivit gravid :)

Svar på tråden Kan mensen komma två veckor efter ett missfall?