var hittar man bra ryggsäckar för 1åringar?
Är ute efter en bra ryggsäck åt min ettåring som precis börjat på dagis som hon kan ha när de går på utflykt. Nån som vet någon bra? Gärna med spänne i fram så den inte åker av.
Är ute efter en bra ryggsäck åt min ettåring som precis börjat på dagis som hon kan ha när de går på utflykt. Nån som vet någon bra? Gärna med spänne i fram så den inte åker av.
Vi har med en haglöfs! De är toppen! Vi har en i svart!har haft den i tre år,men den ser fortfarande ny ut! Så den är värd vad den kostar! Annars tycker jag att den är onödigt dyr.
Jag gillar Everests ryggsäckar för de allra minsta, mycket praktiska och med bra spännmöjligheter för att få en så "lätt" upplevelse som möjligt. På vår förskola går även de mindre barnen på utflykter även om de inte har med sig just egna ryggsäckar med matsäck förrän de blir kanske två. Inte går de så långt heller, kanske 50-75 m bort mot skogen, när de bara är ett år.
Med lätt matsäck hos oss menas precis som någon sa, en liten frukt eller en liten smörgås eller liknande, det är ju bara ett mellanmål det handlar om (och det gäller alla åldrarna).
Vaude minnie 10 www.addnature.com/product.aspx
Är anpassad till småbarn. Har ett bärsystem gjort för barn till skillnad från minikånken och haglöfs som båda är små vuxensäckar.
Addnature har tvålitersryggsäckar med bröstrem och bra axelremmar som är gjorda för 1-2-åringar. Jättesöta med olika djurteman. Vi köpte hajen till sonen. Heter LittleLife och sitter som en smäck på sonen som är 15 månader.
Bergans har fina små säckar till de minsta barnen. Vi har också minikånken men har inte köpt det där extra spännet som det tipsades om.... Det ska vi göra så sitter nog den också jättebra.
På vårat dagis har alla barn ryggsäck från start, i början bär de väl inget annat än typ vantar i men den ska med så att de vänjer sig vid att bära sina saker. Har aldrig hört att ryggen skulle ta skada. I så fall är hela Norges befolkning ryggskadade...... Ut på tur, aldri sur!
Vi köpte haglöfs lilla till vår tjej som dagis väska. Får plats 2 ombyten, mössa, vantar, fuskpolo o lite sånt. Den är lagom stor för henne om hon har den på ryggen.