• Kotte90

Hoppas på graviditet med pergotime, någon som vill följas åt?

Hej! 23år gammal tjej som längtar efter plusset! Ska snart börja äta provera sen pergotime för att förhoppningsvis bli gravid! :) Någon som vill följas åt på resan och dela frågor och tankar?? :)

• Svar på tråden Hoppas på graviditet med pergotime, någon som vill följas åt?
  • Kotte90

Ja precis!!
    Då kanske det blir tvillingar då ;)
    Vi kollade aldrig hur många ägg det var utan körde bara på!!
    Så det ska bli spännande när vi ska på VUL, få se om det är en eller flera!
    Oj vad ni ligger i :P
    Vi hade sex varannan dag :)

Kan säga samma sak jag, har aldrig känt av ägglossning tidigare men kände samma sak som du beskrev nu efter att jag ätit pergo!

Jag har aldrig haft mycket flytningar, men efter pergo så hade jag riktigt mycket..
    började faktiskt undra om jag skulle gå iväg för en undersökning så allt verkligen stod rätt till där nere :P
    Men nu är det som vanligt med det igen!

Ja jag kan nog inte hålla mig längre än till vecka 8, sen kommer jag skrika ut det :D
    oj va tidigt, ja magkänslan ska man nog inte ignorera!! :)

• I have a kid
    Kotte90 skrev 2014-03-10 23:39:04 följande:
    Ja precis!!
    Då kanske det blir tvillingar då ;)
    Vi kollade aldrig hur många ägg det var utan körde bara på!!
    Så det ska bli spännande när vi ska på VUL, få se om det är en eller flera!
    Oj vad ni ligger i :P
    Vi hade sex varannan dag :)

Kan säga samma sak jag, har aldrig känt av ägglossning tidigare men kände samma sak som du beskrev nu efter att jag ätit pergo!

Jag har aldrig haft mycket flytningar, men efter pergo så hade jag riktigt mycket..
    började faktiskt undra om jag skulle gå iväg för en undersökning så allt verkligen stod rätt till där nere :P
    Men nu är det som vanligt med det igen!

Ja jag kan nog inte hålla mig längre än till vecka 8, sen kommer jag skrika ut det :D
    oj va tidigt, ja magkänslan ska man nog inte ignorera!! :)
     Ja vem vet  :P OJ men varför gjordes ingen VUL efter pergotime ?  Hade ni sex varannan dag efter doktorns råd?

okej, men hade du typ flytningar som såg ut som rå äggvita ? Kan inte minnas att jag hade nå speciella flytningar innan jag fick dottern.
  • Kotte90

Nej alla läkare gör inte VUL, de vi träffade gjorde inte det...
    Ja sex varannan dag för att spermierna skulle hinna växa till sig ordentligt nog!

Ja precis, som rå äggvita!

• I have a kid
    Kotte90 skrev 2014-03-11 00:13:04 följande:
    Nej alla läkare gör inte VUL, de vi träffade gjorde inte det...
    Ja sex varannan dag för att spermierna skulle hinna växa till sig ordentligt nog!

Ja precis, som rå äggvita!
     Okej ! våran dr sa att vi skulle ha sex så mycket vi ville.... så vi har då kört varje dag, hm...

Innan du började med pergotime hade ni sex då åxå varannan dag ?

Okej, har aldrig haft nå sånt.. men det är klart alla är kroppar är ju olika.
  • Kotte90

jaha okej, tycker att alla dr säger olika.. man får nog helt enkelt testa sig fram vad som passar bäst
    för sig själv :)

Innan pergo så hade vi sex när vi ville, dvs kunde vara varannan dag men kunde även
    vara flera dagar i rad. Direkt när jag ätit klart kuren så körde vi på varannan!

Fick en tidigare tid för VUL idag, dock kunde de bara se fostersäcken så var för tidigt för
    att se ett hjärta som slog. Fick en ny tid så ska dit den 20:e, hoppas att vi får se hjärtslag då :)

• I have a kid
    Kotte90 skrev 2014-03-11 22:58:37 följande:
    jaha okej, tycker att alla dr säger olika.. man får nog helt enkelt testa sig fram vad som passar bäst
    för sig själv :)

Innan pergo så hade vi sex när vi ville, dvs kunde vara varannan dag men kunde även
    vara flera dagar i rad. Direkt när jag ätit klart kuren så körde vi på varannan!

Fick en tidigare tid för VUL idag, dock kunde de bara se fostersäcken så var för tidigt för
    att se ett hjärta som slog. Fick en ny tid så ska dit den 20:e, hoppas att vi får se hjärtslag då :)
     Okej :) Ursäkta om jag frågar mycket ;) men alltid bra att veta saker :) Innan du fick pergotime kollade dom då killen din ?  Okej kul med VUL vilken vecka var du i då?  *spännande* men nervöst :)
  • Kotte90

Det är ingen fara fråga på :)
    Ja eftersom vi genomgick en utredning så kollade dom min sambos spermier
    så att de var tillräckligt många och starka, vilket dom var :)

dr sa att jag antagligen är i vecka 4-5, han kunde inte säga exakt då det var så tidigt!
    Hoppas man får mer svar nästa gång :)

Du har inte tagit något test än??

• I have a kid
    Kotte90 skrev 2014-03-12 12:06:33 följande:
    Det är ingen fara fråga på :)
    Ja eftersom vi genomgick en utredning så kollade dom min sambos spermier
    så att de var tillräckligt många och starka, vilket dom var :)

dr sa att jag antagligen är i vecka 4-5, han kunde inte säga exakt då det var så tidigt!
    Hoppas man får mer svar nästa gång :)

Du har inte tagit något test än??
     Okej spännande :)  Samma för oss bra rackare :)  Nej då jag inte vet när BIM är så väntar jag till dag 47 e dagen i mens cykeln så testat då för att få ett SÄKERT resultat.

Kände du nått innan du tog test ?
  • Kotte90

Ja det är skönt att man vet att de simmar på bra ;)
    okej!
    Ja innan jag tog testet så hade jag ont i bröstvårtorna, sura uppstötningar och som molande
    värk i magen :)

• I have a kid
    Kotte90 skrev 2014-03-12 19:47:42 följande:
    Ja det är skönt att man vet att de simmar på bra ;)
    okej!
    Ja innan jag tog testet så hade jag ont i bröstvårtorna, sura uppstötningar och som molande
    värk i magen :)
     yes :)  Samma som mig då :) + att jag är sugen på glass/grädde jämt och inte varit det före jag började ta pergo. hmmm... Dåligt minne testade du plus dagen du skulle ha fått mens eller ?
  • I have a kid
    Kotte90 skrev 2014-03-12 22:52:56 följande:
    okej :))
    Plussade BIM +10 :)
     okej :) Testade du före bim ??
  • I have a kid
    Kotte90 skrev 2014-03-14 14:17:36 följande:
    Japp det gjorde jag, men visade negativt då :)
     Okej! SÅ bäst då att vänta till dag 47....

såg att jag räknat fel ang cykeldagarna. Dag 34-35 som jag fått mens på senaste halvåret är snart.

cykeldag 34 är på lördag och cykeldag 35 är på söndag. Men väntar iaf till dag 47. Hur går det för dig ??
  • carro90

Hej! Hoppas inte det gör något att jag hoppar in o frågar lite!

Kotte90, vad gjorde dom på ditt först besök? Jag har tid till gyn på tisdag för "utredning" eller vad man ska kalla det!

Jag slutade med p-ring i september och eftersom jag inte fått mens sedan dess så har jag ju inte heller haft ägglossning, allafall så undrar jag vad din läkare sa och hur snabbt du fick pergotime o varför kom inte din kropp igång av sig själv? 

• Kotte90

I have a kid: Sorry för sent svar, har inte mått helt 100 de senaste dagarna. Illamåendet har smugit sig på..
    men idag känns det bättre så hoppas att det var allt :)
    När är det dags att testa??

Carro90: Hej! Kul att du hoppar in! :)
    Vi var bara på ett besök då kliniken låg 3-4 timmar bort. Så den gången vi var där fick min sambo lämna spermaprov, jag lämnade blodprov. Sen undersökte de mig vaginalt, spolade äggledarna... Såg då att jag hade massa ägg men att jag är hade ägglossning. De sa att det antagligen berodde på att jag är överviktig, det var därför äggen ej släppte.
    När jag sen förklarade att jag alltid vägt lika mycket och haft mens + ägglossning tidigare så fick jag provera samt pergotime efter mycket om och med.. fick tjata för att få det så stå på dig :))

Lycka till imorgon!! :)

Svar på tråden Hoppas på graviditet med pergotime, någon som vill följas åt?