Anonym (det ordnar sig) skrev 2014-01-19 01:04:41 följande:
Du skriver att folk tycker att du är rolig, det är ett stooort plus! Många tjejer tycker automatiskt att en kille blir mer attraktiv när han kan få henne att skratta. Jag har märkt själv att från att inte ens ha sett att killen är i samma rum till att tycka att han är riktigt het kan det bara behövas ett "skämt" eller två som jag råkar höra. Nu ska du ju absolut inte börja försöka vara rolig i var och varannan mening, det måste ju komma naturligt :)
Min sambo var 25 när vi träffades, då var han oskuld och hade aldrig kysst någon. Han ser bra ut men är lite blyg och tar inte för sig. Världens snällaste kille och jag är så tacksam att han inte hittade någon så att jag fick honom istället ;) Nu har vi två barn och har varit tillsammans i snart 10 år.
Jag tycker samtidigt att du faktiskt kan säga att du gett upp, för det är skitjobbigt när folk ska hålla på och fråga hela tiden, man blir bara påmind om sin situation gång på gång. Sluta leta ett tag, koncentrera dig på dig själv och det du vill (förutom att ha en tjej). När du känner att du är redo kan du ta upp jakten på damerna igen, om hon inte råkat hitta dig...
Jag håller med att det säkert ordnar sig och att det kan vara bra att "ge upp" ett tag, däremot att säga så för att slippa kommentarer är nog kontraproduktivt.
Kan nästan höra de där "hjälpsamma" tjejkompisarna: "Men guud, DET får du ju inte göra, du som en sån jättefin kille" och till varandra "men åååh jag träffade tomas i helgen och nu säger han att han har GETT UPP ååh tycker det är så SYND tänk om han bara hade lite SJÄLVFÖRTROENDE", bla bla etc..(Inte utan en viss tillfredsställelse och överlägenhet över att de själva inte sitter i samma situation.)