• Anonym (Stutts)

Är det någon skillnad på era män gällande initiativ när hans tidigare barn kommer?

Är det någon skillnad på era män gällande initiativ när hans tidigare barn kommer? Min man är nämligen rätt duktig på att göra skillnad mellan barnen, när hans barn från tidigare relation är här så är han initiativtagande och precis så som jag vill att han ska vara. Men åker dom så är han som en död sill! Jag föreslår något och han kan långsamt hålla med och sedan försöker han glömma bort det eller få mej att glömma bort det. Han är så vansinnigt initiativlös och tråkig! Jag har påtalat det här långa gånger vilket fått effekten att han nu tar MINDRE i initiativ när de kommer och gör inget då heller!! Vilket jag absolut inte ville!! Jag ville ju att han skulle fortsätta vara den mannen som jag faktiskt är attraherad av även när de åker. När vi träffades var han så otroligt initiativfull och levnadsglad, men nu är han en tråkig tvberoende chipsätande grisekno. Jag älskar honom men faan vad trist han blivit!!

• Svar på tråden Är det någon skillnad på era män gällande initiativ när hans tidigare barn kommer?
  • Anonym (Grisekno:D)

Bumpar det här för dig med att säga att f-n vad sött ändå att kalla honom för grisekno. :D

I övrigt kan jag nog inte hjälpa så mycket. Har inga barn, varken bonus eller andra. Men har du pratat med honom om det här? Kanske hade han precis energi till de få gånger hans andra barn kommer, men är utmattad egentligen, eller något. Har han alltid gjort skillnad på era och hans egna barn? Prata med honom. Tvinga honom att gå och prata med nån annan om ni inte kommer nån vart själva. Gissar jag här, hejvilt.

• Molly1

Jodå, de veckor bonus är här är det ingen hejd på fantasin. Inte alls lika initiativtagande de andra veckorna. Och inte ska vi göra tråkiga saker heller som att kratta löv och så. Idiot.

• Ess

Jag tycker faktiskt att vi gjorde mer de helger som hans barn inte var här. När dom kom hit så skulle det passas upp på dem och skjutsas hit och dit. Skit tråkigt mao, så jag lade ner mer tid på min hobby de helgerna.

När vi fick gemensamma barn så fick dom börja tänk till lite mer själva och ta sig fram o tillbaks med buss. Men det var fortfarande så att vi satt mest hemma och glodde när dom var här. Antingen tog jag bebisen med mig och gjorde något eller så hade han alla barnen hemma och jag utövade min hobby, "eftersom han ändå höll sig hemma".

Svar på tråden Är det någon skillnad på era män gällande initiativ när hans tidigare barn kommer?