• Anonym (faaan)

förlorat en bror

Förlorade min bror i våras, han hade ett missbruk inom droger som han ville ha hjälp med och han kämpade och mådde så dåligt. Dagen innan det fruktansvärda hände så valde han att åka in på akutpsyk, pappa skulle komma dit dagen efter för att lämna det han behövde, som godis, snus och kläder men pappa fick aldrig något samtal av bror. Sen så fick han ett samtal från akutpsyk, att han avlidit. Sen efter det kommer prästen, det är väl fel? Att få ett samtal om det hemska :( jag förstod inget. Dagen efter fick vi komma till akutpsyk för att prata med läkarna och sen för att ta farväl. Dom berättade att dom visste vad han hade i kroppen. Och sen var det en läkare som var med, som berättade att med hennes erfarenhet att han inte skulle få somna när han hade dom drogerna i kroppen, så läkarna gjorde ett allvarligt tjänstefel som bestämde att han skulle få sova, han hade sub & den starkaste benzon i sig å det visste dom. Han låg död i nästan r timmar innan dom gick in i hans rum på psyk för dom gick ronden. Jag har fått ångest efter detta, mår dåligt varje dag och jag vet inte hur jag ska klara av det. Han va den bästa:(

• Svar på tråden förlorat en bror
  • Anonym (faaan)

:( han blev 22 år.. han hade hela livet framför sig. Han var så underbar och godhjärtad. Han ville ha hjälp men fick ingen hjälp att få hjälp med sitt missbruk, han fick inte åka på behandlingshem. Det gör så ont :( jag har fått en tid nu, men känns så jobbigt, vill inte tro att han är borta :(

• EnLitenSvamp
    Anonym (faaan) skrev 2014-01-11 00:06:57 följande:
    :( han blev 22 år.. han hade hela livet framför sig. Han var så underbar och godhjärtad. Han ville ha hjälp men fick ingen hjälp att få hjälp med sitt missbruk, han fick inte åka på behandlingshem. Det gör så ont :( jag har fått en tid nu, men känns så jobbigt, vill inte tro att han är borta :(
    Att inse att man förlorat någon man tycker om känns förmodligen jättejobbigt och processen till att komma tillbaks till vardagen är tuff. Finns det ingen i din närhet du pratar med om detta eller sitter du och bär på allt själv? 
    sometimes you need to let things go
  • Anonym (faaan)

(Enlitensvamp) jag har en vän som har vore med om samma sak, så tyr mej väldigt mkt till henne men mina andra "vänner" har nästan sagt upp kontakten med mej, för att jag blivit förändrad. Jag är ensamstående mamma och har så mkt att kämpa med, så ibland har ja inte orkat höra av mej men den vännen ja tyr mej till har alltid förstått.

• Anonym (.)
    Anonym (faaan) skrev 2014-01-10 23:40:02 följande:

Förlorade min bror i våras, han hade ett missbruk inom droger som han ville ha hjälp med och han kämpade och mådde så dåligt. Dagen innan det fruktansvärda hände så valde han att åka in på akutpsyk, pappa skulle komma dit dagen efter för att lämna det han behövde, som godis, snus och kläder men pappa fick aldrig något samtal av bror. Sen så fick han ett samtal från akutpsyk, att han avlidit. Sen efter det kommer prästen, det är väl fel? Att få ett samtal om det hemska :( jag förstod inget. Dagen efter fick vi komma till akutpsyk för att prata med läkarna och sen för att ta farväl. Dom berättade att dom visste vad han hade i kroppen. Och sen var det en läkare som var med, som berättade att med hennes erfarenhet att han inte skulle få somna när han hade dom drogerna i kroppen, så läkarna gjorde ett allvarligt tjänstefel som bestämde att han skulle få sova, han hade sub & den starkaste benzon i sig å det visste dom. Han låg död i nästan r timmar innan dom gick in i hans rum på psyk för dom gick ronden. Jag har fått ångest efter detta, mår dåligt varje dag och jag vet inte hur jag ska klara av det. Han va den bästa:(

Akutpsyk är skit!!

Ursäkta språket. Men jag tycker det på riktigt. Min syster låg inne över 10 gånger på två år. Hon berättade för dom hur hon skulle begå självmord och dom "släppte" ut henne. Två veckor senare var hon död.

Jag beklagar sorgen. Jag vet hur det känns att förlora ett syskon..
  • Anonym (faaan)

Ja dom bryr sig inte om andra människor verkar det som. Såna som verkligen vill ha hjälp. :/ beklagar din sorg!

• Habitus

Gör en anmälan om felbehandling av din bror och vilken konsekvens det ledde till. Inte för att skapa problem, inte heller som hämnd utan för att försvara din brors rätt samt för att förhindra, hjälpa till så att liknande händelser inte inträffar igen. Det här är ju liksom inte ett litet misstag... handlade verkligen om liv och död.. Jag är inte så insatt längre, men förr kunde man göra en anmälan till Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd, idag vet jag inte. Det är inte för att jag själv har blivit drabbad eller att jag jobbade inom vården, inte alls men pga studier.. Beklagar sorgen.

• Anonym (fubar)

Vården har kollapsat för länge sen, tragisk men sant.

Beklagar sorgen men i dagens läge har det gått från personliga tragedier till ren statistik, folk dör på löpande band under "behandling"

• LoveJagDuVi

Beklagar sorgen. Vilken hemsk upplevelse men du måste ta dig tid och sörja, ta dig tid att prata med någon kunnig människa samt prata med de vänner som står dig närmast.... Lycka till kram

Svar på tråden förlorat en bror