• smultronoga

    Önskar bli gravid med första barnet, följas åt på resan?

    Jag är strax över 40 år fyllda. Blev gravid för 1 år sen men fick missfall ganska tidigt. Vi som var så glad att äntligen blir gravid.
    Höll på att få diagnosen  klimaktieriet hösten 2012 men efter viktnedgång som jag ändå höll på med som fick jag ÄL. Blodprover var det inget fel på. Vi gjorde inga nya försök eftersom det hände en massa annat under våren. I höstas började vi försöka igen men hittills inget. Anv ÄL tester CB och blinkande gubbar och glada gubbar varje gång men inget hittils. Har däremot sen jag var gravid börjat få menssmärtor 12 dgr innan beräknad mens. Tidigare har jag fått det 2 tim innan. I november hade jag alla graviditets symtom man kunde ha men testa neg..
    Rynkar på näsan.
    Börjar misströsta. Använder ni något annat kosttilskott.

    Min man har barn som nu är 20 år och han fyller snart 50 så.

    Eftersom jag blev gravid så borde jag ju kunna bli det men bara längtar efter att få se detta + igen.

    Skulle vara kul om man kunde följas åt under resans gång. även ni andra som har svårt får gärna följas åt,

  • Svar på tråden Önskar bli gravid med första barnet, följas åt på resan?
  • Pimpinellan

    Vi har försökt många,många år och ska göra embryodonation istället. Fyllt 45 så det går helt enkelt inte. Om ni inte lyckas på ett halvår kan ni göra en utredning privat och om ni är snabba som rackarns hinner ni göra IVF innan 42. Försöka på egen hand hur länge som helst är bara slöseri med tid,det insåg vi för sent,men jag hoppas för er skull att ni lyckas självklart! Glad

  • smultronoga

    tänkte kolla hur om det händer något annat denna gång annars får vi kolla uoo det.

  • Kattungen

    Hej hur går det för er??


    jag är 36 och hoppas sedan i höstas på min första bebbe! Har dock haft problem med utebliven ägglossning, men har sedan i mars ätit medicin för att sänka mitt prolaktin, för att få igång ägglossningen. Har nu i maj fått min första konstaterade ÄL med hjälp av clearbluetest. Jippi!


    äter zink och b-komplex med folsyra.


     Känns så hopplöst att vänta, och det är så himla svårt att inte tänka på detta hela tiden!!

Svar på tråden Önskar bli gravid med första barnet, följas åt på resan?