• Anonym (......)

hur ska jag klara mig?

Hur ska jag klara detta? Jag är så tom, jag mår så fruktansvärt dåligt, jag bara gråter och gråter.. jag saknar min bror så himla mycket.. allt jag önskar är att han ska komma tillbaka. Klarar inte det här utan honom......

• Svar på tråden hur ska jag klara mig?
  • McKey

Jag vet inte vad som har hänt din bror men jag får gå på personliga erfarenheter och det är att personer som lämnat detta jordelivet som du älskar (om det var det du menade..) Den sorgen är svår att glömma. Jag känner fortfarande stor sorg när jag tänker på två familjemedlemmar jag förlorat även att det gått mer än 10 år sedan de dog.

Det blir bättre med tiden men det kan ta tid.

• Paxad

Kanske genom att tillägna varje fin handling du gör mot dig själv och andra till din bror, som om det var han som gjorde den, kan hjälpa dig att känna att du hedrar hans minne. Eller se varje levande varelse du stöter på som om det vore en reinkarnation av honom. Tänk dig in i hans syn på det, han önskar dig allt gott och vill att du hittar tillbaka till dig själv. Kanske kan även synsättet att allt gott som händer dig från nu är ett verk av din bror hjälpa dig att uppskatta livet? Bara den med ett stor hjärta kan älska så som du beskriver saknaden. Lev på det hoppet!

• Anonym (......)

Jag får aldrig skriva tillexempel på facebook att jag saknar honom för nu har folk börjat säga att jag tycker synd om mig själv och söker bekräftelse och vill va ett offer. Det sårar mej så fruktansvärt mycket för ingen som inte har vore med om samma sak kan sätta sig in i min situation. Han dog den 29 mars 2013. Veta hur ont det gör att förlora en bror, han och jag har alltid funnits vid varandras sida. Och jag visste att han inte ville dö, han ville kämpa för att må bra!! Men han fick ingen hjälp, vet inte vad ja ska göra:( vill bara ha han hos mej, se han i verkligheten, få höra hans röst.

• Angel 87

Om det är så att din bror gått bort och dina vänner tycker att du överdriver eller söker bekräftelse. Då tycker jag att du ska ta bort dom från din Facebook? !

Jag blir så arg! Min storebror gick bort 2007 i en olycka. Det var det värsta som någonsin kunde hända. Och det är fortfarande en stor sorg. Vi var väldigt nära, därför är jag både arg och ledsen ibland när jag tänker på honom.

Gråter fortfarande och när ens nära går bort, eller man är med om något sådant. Det är tyvärr då man får veta vilka ens riktiga vänner är. Älta ska man få göra! Kanske är det så att du behöver någon att prata med?

Jag hoppas du har det, eller kanske behöver du någon professionell?

Hoppas du förstår mitt konstiga och röriga inlägg :)

Mvh angel

• issa01

vet att detta var ett tag sen, men ville bara skicka en styrkekram och vet precis hur du mår.
    Min bror  dog för inte ens 2 veckor sen och begravningen är den 13:de och ja känner mig också helt tom och förstörd bara gråter och gråter så vet va du går igenom

Svar på tråden hur ska jag klara mig?