• mammalovis

Bra hård haklapp till halvåring

Min dotter på 7 månader är en matglad tjej som är nyfiken på allt annat samtidigt, så all mat hamnar inte i munnen ...

Hon sitter i en Antilop-matstol med bricka från IKEA. Vi har provat traditionella hårda haklappar, men de är för långa och fastnar innanför brickan stundtals (hon sitter och kör dem upp och ner med halsen), vilket ser väldigt obekvämt ut. Haklappen från Pampersklubben har varit lagom lång, men är mjuk, så då biter hon i nederdelen.

Mjuka haklappar med eller utan ficka vänder hon också upp och ner på, så jag vill ha en hård haklapp som är lite kortare som hon inte kan böja upp. Några förslag till vettigt pris? Hon har 62 i kläder så hon är ganska kort i överkroppen.

Eller också får vi bara gilla läget ett tag. En sked eller liknande att greja med underlättar ibland.

• Svar på tråden Bra hård haklapp till halvåring
  • Mrs Firren

Vi har en kort, hård haklapp som vi använder mycket just för att den är kort. Den fick vi i ett set med haklapp, bestick, mugg och tallrikar. Motivet är Elsa Beskow och det är barn med svamphattar på bilden. Vet dock inte om haklappen går att köpa enskilt.

• mammalovis

fly20: Problemet är ju att de får inte vara så följsamma att barnet vill böja på dem.

MtillMoJ. Ditt knep skulle kanske kunna fungera. Vi får se när jag har tid att fixa en dyna då jag är hemma med feber nu ...

• Echo

Babybjörn. Rätt start är kortare men de är så hårda och skaver mot halsen. Babybjörn är kortare än tex esska, och är mjuka och sköna runt halsen.

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
Svar på tråden Bra hård haklapp till halvåring